Miért érheti meg erőfeszítéseket tenni az elveszett vevők visszaszerzéséhez?

Először is azért, mert erre viszonylag kedvező esélyünk lehet. Átlagban 20-40% körüli valószínűséggel lehet számolni. A titok nem más, minthogy az elvesztett vevők egyszer már igent mondtak az ajánlatunkra, a termékünkre, a szolgáltatásunkra.

Például egy MiniCRM típusú CRM szoftver segítségével is könnyen visszakereshető minden olyan információ, amit tudni érdemes velük kapcsolatban. Látható, mit vásároltak, mit használtak, milyen feljegyzések születtek a kommunikáció során.

Ezzel szemben egy új vásárlónál el kell nyerni a bizalmat, érdeklődést kell kiváltani, el kell érni az elköteleződést. Mindez munkába, időbe, pénzbe kerül. Az elvesztett vevőknél viszont sokszor könnyebb dolgunk lehet.

Az elveszett vevők visszaszerzésének legfontosabb kérdése

Bizonyára kitalálható, hogy annak kell utánajárni, a szóban forgó vásárló miért ment el tőlünk. Túlzottan magas volt neki az ár? Elcsábította egy konkurens? Az értékesítő nem találta meg vele a hangot?

Netán mi voltunk azok, akik elköszöntek tőle? Vagy a termékkel, netán a szolgáltatással nem volt elégedett? Vagy mindössze annyi történt, hogy a vevő életében olyan változások álltak be, amelyek hatására már irreleváns volt számára ez együttműködés?

Kulcsfontosságú, hogy ezek az információk visszakövethetők legyenek. Majd ezek fényében mérlegelni kell, melyik elvesztett vevővel látjuk a fantáziát az újbóli együttműködésben. Mindjárt mutatunk néhány tanácsot ennek a megközelítéséhez is.

Hogyan szerezzünk vissza egy-egy elvesztett vásárlót?

Az első javasolt lépés egy őszinte érdeklődés. Különösebb elvárás nélkül, pusztán érdeklődés szintjén fel lehet venni a kapcsolatot az illetővel. A kapcsolatfelvétel történhet telefonon, email formájában vagy szoftveres automatizációval is akár.

Kérdezhetjük őt arról, sikerült-e elérnie a korábban kitűzött céljait? Megvalósult-e, amit a választott terméktől, szolgáltatástól várt? Minél több konkrétumot tudunk befűzni a kommunikációba, annál kedvezőbb lehet a fogadtatás.

Számos esetben pusztán ennyi is elég, hogy a másik fél jelezze az újbóli szándékát az együttműködésre. Persze olyan is van, hogy nekünk kell ezt megtenni. Ha nem kapunk nyers elutasítást, akkor ezt minden további nélkül meg is tehetjük. Kérdezzünk rá, megvan-e a nyitottság, a szándék.

Ha pedig pozitív választ kapunk, legtöbbször már csak a feltételekben kell megállapodni, így profitálhatunk a megközelítésből.