A Marc Impact Program első körében részt vevő vállalkozások már több mint 2,5 millió euró összértékű forráshoz jutottak a program indulása óta.

Nagy előrelépést tettek a finanszírozhatóságra való felkészülés, illetve a finanszírozás megszerzése terén azok a vállalkozások, amelyek részt vettek az Erste Social Finance és partnerei kezdeményezésében megvalósuló Marc Impact Program első körében.

A 2024 őszén indult és idén májusban zárult program képzési szakaszába 70 osztrák, magyar és román, a társadalmi- illetve ökológiai hatású problémák megoldásán dolgozó, úgynevezett impact (hatásvezérelt) szervezet kapott meghívást. Közülük 42 további, személyre szabott, a konkrét problémáik megoldását célzó mentorálásban részesült. Már a program ideje alatt 13 vállalkozás külső finanszírozáshoz jutott, a teljes finanszírozási összeg meghaladja a 2,5 millió eurót.

A sikeres első kört követően a Marc Impact Program idén ősszel folytatódik. Ausztria, Magyarország és Románia mellett a második szakaszban már Csehország, Horvátország és Szerbia is csatlakozik a kezdeményezéshez. A magyarországi impact vállalkozások szeptember 29-ig jelentkezhetnek a programba.

A képzésben részt vevő, társadalmilag hasznos szervezetek számára újfent csoportos tréningeket tartanak, továbbá egyéni, személyre szabott és célzott konzultációs és mentorálási lehetőséget is kapnak annak érdekében, hogy üzleti modelljüket, értékesítési és marketing stratégiájukat kidolgozzák, fejlesszék, valamint készen álljanak külső finanszírozás bevonására. A programban résztvevő vállalkozások mindemellett egy gondosan kiválasztott, az Erste Csoport és az Erste Stiftung által támogatott portfólió részévé válnak.

Merc Impact program 2025 Magyarország Hungary

A magyar impact vállalkozások szép eredményeket értek el az Marc Impact Program első évében. Az első kör egy projekteket bemutató pitch eseménnyel zárult idén májusban, melyen a magyar SSH Boards – a hazai első helyezés mellett – az osztrák és román indulókat is megelőzve elhozta a Marc Közép- és Kelet-európai Excellence Díjat és ezzel a régió legígéretesebb impact vállalkozásának járó elismerést is.

A Budapest közelében található családi vállalkozás olyan új technológiát fejlesztett ki, amely világszerte lehetővé teszi a gyártók számára, hogy a könnyen elérhető szalmából szigetelést állítsanak elő. Az úgynevezett szalmapaplan kiváló hő- és hangszigetelési megoldás, amely alacsony kibocsátású és fenntartható alternatívát jelent az építőipar számára.

Már a Marc Impact Program első köre alatt tárgyalásokat kezdett a forrásbevonásról egy másik ígéretes hazai impact vállalkozás, a Merova Health. Szoftverükkel a cukorbetegség szövődményeinek előfordulását kívánják csökkenteni az orvosok és a preventív ellátók együttműködésének erősítésével, ezzel a megelőzéshez és a korai felismeréshez is hozzájárulva. Innovatív digitális dokumentációs rendszerük támogatja a szakemberek közös munkáját, és a páciensek informálását, edukálását és szolgáltatás hozzáférését is segíti.

„A magyar impact vállalkozások sokszínűségét mi sem bizonyítja jobban, az első évad magyar Marc programjában részt vett többek közt akadálymentességi szakértő, virtuális asszisztens, hátrányos helyzetűeket foglalkoztató csapat, kis léptékű gazdaság, biodiverzitás-szakértő, speciális ügyekre szakosodott orvoscsoport és egészséges élelmiszert gyártó cég is. Kíváncsian várjuk, mit hoz a második évad” – mondta el Szalay Orsolya, az Erste Social Banking magyarországi vezetője.

A Marc Impact Program második évét záró nagy, nemzetközi konferenciát, a re:Marc-ot jövőre Magyarországon rendezik meg.