Kate, a beszélgető bank
A K&H digitális pénzügyi asszisztense, Kate, immár több mint 320 funkcióval segíti az ügyfeleket. Az ügyek 65 százalékát önállóan képes intézni, legyen szó egyenleglekérdezésről, átutalásról, parkolásról vagy akár a bankkártya adatainak – köztük a CVC-kódnak – biztosításáról egy online vásárlás során. Közreműködik biztosítások kötésében, hitelek kezelésében, megtakarítások és befektetések indításában is.
A Kate által feldolgozott beszélgetések száma már meghaladta az egymilliót, havonta pedig több mint hatezer átutalást is ő végez el. Kate az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológia és egyéb tudományterületek ötvözésével, mint például a nyelvtudomány.
Az integrációt a bankon belül az NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában. Az innovatív technológia mögött tehát komoly mesterséges intelligencia és csapatmunka áll, mely képes folyamatosan tanulni az ügyfelek kérdéseiből, szokásaiból, ugyanakkor teljesen biztonságos és ellenőrzött: válaszai tökéletesen megbízhatóak.
Digitális elismerések, kiváló ügyfélélmény
A nemzetközi pénzügyi szaklapok is felfigyeltek a K&H digitális stratégiájára: 2025-ben zsinórban harmadszor nyerte el a „Magyarország legjobb digitális bankja” címet a Global Banking and Finance Review-tól. A díj a K&H Bank digitális innováció és az ügyfélközpontú banki megoldások iránti töretlen elkötelezettségét bizonyítja.
Azáltal, hogy folyamatosan fejleszti digitális kínálatát, a NFC-kompatibilis ATM-ektől a zökkenőmentes mobil banki tapasztalatokon át az ország első és ezidáig egyetlen AI-alapú digitális pénzügyi asszisztenséig, a döntés hátterében nemcsak a mobilbanki szolgáltatások sokszínűsége áll, hanem az is, hogy a digitálisan aktív ügyfelek száma immár meghaladja a 700 ezret, akik havonta több mint 2,5 millió tranzakciót bonyolítanak az alkalmazásban.
Tudatos digitális jelenlét: használjuk az Al-t, de óvatosan!
A mesterséges intelligencia előnyeire és kockázataira egyaránt felhívja a figyelmet a K&H, különösen a fiatalabb generációk körében. A „K&H Vigyázz, kész, pénz!” vetélkedő jubileumi évadában hangsúlyosan jelenik meg az AI tudatos használatának kérdése, hiszen a technológia csak akkor hasznos, ha az alapfogalmak ismeretével és kritikus gondolkodással párosul.
Kreatív kapcsolatépítés a Z-generációval
A technológia mellett a K&H kulturális és élményalapú kezdeményezései is egyre hangsúlyosabbak. A Mastercarddal közös országos rendezvénysorozat – Budapest Park koncertek, boutique fesztiválok, Comic Con esemény – nemcsak szórakoztat, de be is mutatja, hogyan lehet a digitális bankolást valódi élménnyé tenni. A K&H Mastercard birtokosok például gyorsított belépést kapnak, vagy exkluzív ajándékokra számíthatnak, ezzel is erősítve a márkához való kötődést.
A K&H újításai nem öncélú technológiai trükkök: minden fejlesztés mögött egy közös cél húzódik – megkönnyíteni az emberek életét, és biztonságos, ugyanakkor élményszerű pénzügyi szolgáltatásokat nyújtani. A digitális jövő már itt van, a K&H pedig biztosítja, hogy ez a jövő érthető, kényelmes és mindenki számára hozzáférhető legyen.