Holott a folyamat inkább áll több, kisebb szakaszból, mint egyetlen, nagyobb horderejű munkából. Szerencsére kiszervezhető, ha tehát elkerülnéd a kezdeti buktatókat, és egyáltalán nem érzed szakértőnek magad a témában, kérj bátran segítséget weboldal fejlesztésben a 7Blog online marketing ügynökségtől. 

Soha többé nem nyúlunk az oldalhoz…

Viccesen hangzik, ennek ellenére mégis sokan így vélekednek, amint sikerült összehozni egy céges weboldalt. 

Sajnos a valóság az, hogy foglalkozni kell vele, gondoljunk arra, ha például blogot is írunk, a hasznos tartalmakat nem elég elkészíteni, a feltöltésük, megformázásuk, a képek kiválasztása, mind feladatok. Ugyanakkor a landing oldalak megkreálása, alakítása szintén folyamatos teendő, ahogyan a frissítések, hibák kijavítása, az időszakos “karbantartás” is. 

A weboldal nem egy állókép, hanem egy folyton változó, dinamikus környezet, a digitális megjelenésünk, ami éppúgy figyelmet igényel, mint minden más az életben. Ha nem foglalkozunk az online névjegyünkkel, lassacskán “elhal”.

Egy ember, aki mindent kézben tart?

Sok cég óriási hibát követ el azzal, hogy egyetlen embernek, mondhatni “mindenesnek” szeretné kiszervezni a weboldallal kapcsolatos összes teendőt. Pedig valójában egy több szakterület tudását igénylő feladatról van szó, amit sajnos “marketinges Gizike” nem lesz képes egymaga kézben tartani, pláne egy rövid betanítást követően.

A tartalomfeltöltéssel még boldogulhat, de a SEO, a sitebuild, a grafikai designok tervezése, az automatizált rendszerek kiépítése valószínűleg kifog majd rajta. 

Amint elkészül, foglalkozunk a marketinggel

Súlyos hiba az efféle hozzáállás, ugyanis eleve marketing szemlélettel kellene megtervezni az egész céges weboldal felépítését, nem akkor gondolkodni el azon, hogy milyen rendszereket építünk be, amikor már készen van. 

Sokkal nehezebb utólag olyan módosításokat elvégezni, amelyeket a kezdettekkor kellett volna, mintha rossz alapból szeretnénk pénztermelő, profitorientált, “mesélő” oldalt létrehozni. Ilyenkor gyakran a rombolás az egyetlen út.

Fejlesztő vagy full-stack ügynökség?

Ennek eldöntéséhez érdemes megfogadni az alábbi jótanácsot: a fejlesztő érdeke, hogy elkészüljön a honlap, viszont a marketing ügynökség legfontosabb célja, hogy üzleti szempontból megállja a helyét a weboldal, azaz képes legyen pénzt termelni. 

Bárhogy is döntesz, a honlapodon múlik a vállalkozásod sikere, hiszen mindig ügyfelekre, vevőkre lesz szükség, melyek becsatornázásához természetesen az üzleti fókuszú weboldal elengedhetetlen.


Munka