A nemzetközi zsűri döntése szerint a K&H az elmúlt évben is bizonyította stabilitását és innovatív szemléletét, és továbbra is következetesen a hazai ügyfelek igényeihez igazítja szolgáltatásait.
A magazin a döntés során olyan szempontokat vizsgált, mint a pénzügyi teljesítmény, a stratégiai fejlesztések előrehaladása, a digitális szolgáltatások minősége, az ügyfélelégedettség, valamint a bank hosszú távú, fenntartható növekedési pályája.
Nyolcadszor kapta meg a K&H „Az év bankja Magyarországon” díjat, a The Financial Times gondozásában megjelenő The Banker nemzetközi pénzügyi magazin szakértői által odaítélt elismerést.
„Nagy megtiszteltetés számunkra ez az elismerés, amely visszaigazolja az ügyfélközpontúság, a digitális innováció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket. Az elmúlt évben tovább erősítettük egyedülálló bank–biztosító üzleti modellünket, és a legmodernebb technológiákat alkalmazzuk annak érdekében, hogy ügyfeleink azt a kényelmet kapják, amelyet elvárnak: gyors és könnyű ügyintézést.
Digitális asszisztensünk, Kate jól mutatja, hogyan képes az AI egyszerre javítani az ügyfélélményt és növelni a belső hatékonyságot. Emellett továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a fenntartható gazdaságra és társadalomra való átállás támogatása iránt, és vezető szerepet töltünk be a hazai fenntartható finanszírozás és felelős befektetések területén.” – mondta Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója.
A zsűri értékelésében kiemelte, hogy a K&H az elmúlt évben tovább erősítette digitális szolgáltatásait, amelyeknek köszönhetően az ügyfelek számára még gyorsabbá, egyszerűbbé és biztonságosabbá vált a bankolás. A magazin külön felhívta a figyelmet arra is, hogy a K&H digitalizációs stratégiájában kiemelt szerepet játszik a mesterséges intelligencia alkalmazása.
Ennek egyik legjelentősebb példája a Kate digitális asszisztens, amely a magyar piacon a legfejlettebb AI-alapú ügyfélkiszolgálási megoldásnak számít. A zsűri szerint Kate működésében, az ügyfelek számára nyújtott élményben és a háttérfolyamatok hatékonyságának növelésében egyaránt új mércét állít.
A magazin értékelésében hangsúlyozta, hogy az AI-alapú ügyfélkiszolgálás ma már a bankszektor egyik meghatározó iránya, a K&H megoldása azonban mélységében és komplexitásában is kiemelkedik. A bank–biztosító integrált üzleti modellje pedig továbbra is stabil és hatékony működést tesz lehetővé, amely egyensúlyt teremt a digitalizáció, a személyes ügyfélkiszolgálás és a felelős üzleti döntéshozatal között.
A K&H ezen a téren elsőként vezette be a teljesen digitális nyugdíjbiztosítást is, amelyhez automatizált befektetési stratégiák, előrejelző kalkulátor és zöld, felelős befektetési alapokra épülő portfólió tartozik. A megoldás sikerét jól jelzi, hogy a termékértékesítés több mint ötöde már digitális csatornán keresztül történik.
A világ több mint 100 országában jelenlévő The Banker angol nyelvű havilap a bankszektor egyik legrangosabb nemzetközi pénzügyi folyóirata, a pénzpiacok egyik meghatározó hírforrása és elemzője, „Az Év Bankja” díjjal pedig hagyományosan minden évben a világ legkiemelkedőbb pénzügyi intézményeit tüntetik ki. A K&H korábban 2008-ban, 2011-ben, 2013-ban, 2014-ben, 2016-ban, 2017-ben és 2019-ben is megkapta „Az év bankja Magyarországon” címet.

















