A márka akár el is mesélhetné, hogy ettől a pillanattól kezdve hogyan alakult a tetőtéri komfort, de a VELUX és az ACG helyette úgy döntött, megtekerik az időgépet és inkább megmutatják. Mert mi ugyan még nem tudunk az időben utazni, de a mesterséges intelligencia igen.
Ki ne emlékezne azokra az időkre, amikor egy rádión gombokat csavargatni a megfelelő frekvenciáért maga volt a luxus? Vagy, amikor hétvégén lelkesen rohantunk a videotékába, hogy egy kényelmes filmnézős estét tartsunk a barátokkal? És mi van azokkal az időkkel, amikor, ha nyitva hagytad az ablakot, akkor bizony beázott a tetőtér? Ezek ma már távolinak, mi több, retrónak tűnnek, de egykor a kényelmes hétköznapokat szimbolizálták.
Legeneráltuk a történelmet
Ma már van elektromos tetőablak beépített esőérzékelővel, millió streaming csatorna filmekre és zenékre, szóval a komfort egészen mást mutat most, mint 80, 50 vagy 25 éve. Egy dolog azonban minden korban egyezik: a VELUX mindig alakította a beltéri komfortot, trendteremtő volt, így nem is volt kérdés, hogy a „History of comfort”, vagyis a „Komfort krónikája” elnevezésű kampányban időutaznak.
Méghozzá az egyik legtrendibb eszköz, az AI segítségével.
Így született meg Diana, a díjnyertes időutazó belsőépítész, aki hétről-hétre különböző korok tetőtereibe repít minket. A VELUX és az ACG Diana életre keltéséhez a mesterséges intelligenciát hívta segítségül, azonban ez korántsem annyira egyszerű, mint ahogyan hangzik. Gyakran még a szakmán belül is azt hisszük, hogy az AI csettintésre azt csinálja, amit szeretnénk, promptolunk egyet, és már utazhatunk is az 50-es évek trendi tetőterébe. Csakhogy egy igazán jó AI filmhez emberek kellenek. Sokan.
5 divízió, 6 piac, több száz prompt és megszámlálhatatlan órányi finomhangolás. Az AI eddig például nem igazán tudott tetőablakot nyitni, ma viszont már profi benne, hála annak a rengeteg munkaórának, amivel az emberi erőforrás megtanította neki.
Mi lett az eredmény?
Öt AI-generált Social Media kisfilm, ahol Diana hat országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Románia, Szlovénia és Horvátország) kalauzolja el a fogyasztókat a különféle korok tetőtereibe, bemutatva, hogyan alakult az otthoni komfort az elmúlt nagyjából 80 évben.
Mindemellett Magyarországon kicsit még csavartunk is a dolgon, és újságíró, valamint influencer partnereink valóban időutazhattak egy gondosan és korhűen dekorált eseményen, ahol ráadásul exkluzívan először találkozhattak Dianával még a bemutatása előtt.
És mi a tanulság?
Az, hogy az AI egy remek eszköz, de nem helyettesíti a szaktudást és az emberi erőforrást.
A VELUX időutazó belsőépítészének kalandjait pedig minden érdeklődő nyomon követheti a márka Facebook és Instagram oldalain.