A történet kezdete
A Clubhouse 2020 márciusában indult. Részben azért vált nagy dobássá néhány kiválasztott számára, mert kezdetben csak meghívásos exkluzivitása volt, hasonlóan egy valódi klubtagsághoz. A kezdeti időkben ez egy apró közösség volt, amely főként kockázati tőkésekből állt. Végül is a Clubhouse mögött álló cég - az Alpha Exploration Co. - két hónapos fennállása után 12 millió dolláros befektetést kapott az Andreessen Horowitz-tól. Hamarosan 100 millió dollárt ért - és akkoriban még csak 1500 felhasználója volt. 2021-re kb. 4 milliárd dollárt ért a cég.
Tehát nincsenek képek vagy videók?
Nem. Csak profilképek minden egyes felhasználóhoz.
Hol tölthetem le a Clubhouse-t?
A Clubhouse jelenleg iOS és Android rendszereken érhető el. Tavaly indult iOS-en, és a vállalat május elején kezdte meg a csak az Egyesült Államokban elérhető Android bevezetését. Most már világszerte elérhető Androidon. Az Androidos verzió letöltései kevesebb, mint két hét alatt átlépték az 1 milliót.
Tehát csak az alkalmazásra van szükségem? Nincs weboldal?
Van a clubhouse.com (az új hivatalos oldal) és a joinclubhouse.com is (az eredeti mutató, amely inkább a mobilok számára készült). Az iOS vagy Android alkalmazásokra mutatnak, és némi információt adnak (a Clubhouse-nak van egy blogja.) A weboldalon nem lehet csevegni, a szobákat sem sorolja fel, így csak az alkalmazást használhatod csevegésre.
Mindig változó alkalmazás-ikon
Bár a Clubhouse-nak van hivatalos logója, nem használja a logót (vagy az integető kéz művészetét) az alkalmazás ikonján. Úgy döntött, hogy egy folyamatosan forgó fekete-fehér személy portréja jelenik meg az okostelefon képernyőjén. Mindegyik személy a Clubhouse egy-egy valós felhasználója. Általában olyan valakiről van szó, aki jelentős hatást gyakorolt a platformra, vagy legalábbis olyan személyről, akiről a Clubhouse úgy véli, hogy tényleg ért ahhoz, amiről beszél, befolyása van. Minden ikon néhány hétig tart, és az alkalmazás nagyobb frissítésével változik.
Van, aki szerint ez egy nagyon jó design-elem, mások szerint inkább összezavarja az ember fiát-lányát, amikor változik az ikon és hirtelen nem tudja melyik appról van szó.
Mennyi adatomat kéri a Clubhouse a regisztrációhoz?
A Clubhouse-nak meg kell adnod a telefonszámodat és a valódi nevedet (elméletileg). SMS-ben kapsz egy linket, hogy látogass el a joinclubhouse.com/app oldalra, és jelentkezz be a számoddal.
Ha nem akarsz a semmiből létrehozni egy profilt, kösd Twitter-fiókodat a Clubhouse-hoz; még a meglévő Twitter-profilképedet is átveszi. A Clubhouse arra is ösztönöz, hogy összekapcsolja a kapcsolatait, hogy könnyebben megtalálja a követendő embereket. Ne törődj vele, ha nincs tele a kontaktlistád influenszerekkel. Ha már bejelentkeztél, erősítsd meg az e-mail címedet a szolgáltatással, hogy legyen egy módszered az újra kapcsolódásra, ha valami akadály merülne fel.
Mit hallgathatok a Clubhouse szobákban?
Amikor végre hozzáférsz, az alkalmazás egy oldalt kínál, tele beszélgetési témákkal, amelyeket követhetsz, a sporttól a technológián át a világügyekig, a hittől az online casino magyar nyelvű témakörig és így tovább. Mindegyikben találsz olyan embereket, akiket ugyanaz érdekel, és követheted őket. Minél több témát és embert követsz, annál nagyobb valószínűséggel kapsz javaslatokat a vágyaidnak megfelelő szobára.
A beszélgetések nem állandóak?
A beszélgetőszobák jönnek és mennek, ahogy az emberek elindítják vagy megszüntetik őket. A vállalat szerint naponta átlagosan 500 000 szoba jön létre. A Clubhouse azt állítja, hogy a beszélgetéseket menet közben rögzíti, de csak akkor őrzi meg azokat, ha valaki panaszt tesz, amíg a szoba él. Ha senki nem jelent be incidenst a csevegés alatt, a Clubhouse azt mondja, hogy a felvételt elveti, amint a házigazda lezárja a beszélgetést. A felhasználók természetesen számos módot találnak arra, hogy saját céljaikra rögzítsék a beszélgetéseket. Az internet még mindig örökké tart.
Hány ember lehet egy beszélgetésben?
A jelenlegi limit 5000 ember egy Clubhouse-szobában - amit a Musk természetesen átlépett. A szobában lévő felhasználók elkezdték élőben közvetíteni a beszélgetést a YouTube-on (ami egy okos megoldás az elhangzottak rögzítésére). Ez az 5 000 fős korlát azonban kikapcsolható, a Clubhouse belátása szerint.
Mit értesz valójában beszélgetés alatt? Ez nem olyan, mint egy podcast?
Nincs profi szerkesztés, nincsenek hangeffektek, nincsenek átmenetek, és nincs hírverés (legalábbis hivatalosan nem). Ennek ellenére a beszélgetés "stílusa" rugalmas: az egyik szoba lehet egy kötetlen négyszemközti beszélgetés barátok között, míg egy másik egy talk-show stílusú interjú, egy nagy csoportos beszélgetés, vagy akár egy zenei megosztás. Ha egy érdekes személy beugrik egy szobába - például egy milliárdos -, a szoba létrehozója/moderátor a "színpadra" állíthatja őt, mint előadót. Nem feltétlenül. Bárki, aki hallgatózik, virtuálisan "felemelheti a kezét". A terem létrehozóján/moderátorán múlik, hogy hagyja-e, hogy beszélj.
Ennyi tehát, beszélgetés és beszélgetés és beszélgetés.
Tulajdonképpen most már az új, régimódi módon, a hüvelykujjaddal gépelve is cseveghetsz. 2021 júliusában a Clubhouse bevezette a Backhannel nevű csevegőfunkciót, így a felhasználók közvetlen üzeneteken (DM) keresztül sms-ben cseveghetnek másokkal, még akkor is, ha mindannyian egy aktív Clubhouse-szobában vannak, vagy a szoba befejezése után. Az előadók használhatják a közönség visszajelzéseinek megszerzésére. Nem kell többé a Signal, a WhatsApp vagy a Facebook Messenger segítségével oda-vissza csevegni, legyen szó zsörtölődésről, pletykálkodásról vagy egy esemény megtervezéséről. A Backchannel egy postaládát is tartalmaz majd az üzenetkérésekhez. Ezt a jobb alsó sarokban lévő repülőgép ikonon keresztül érheti el, vagy balra húzva.