A nemrég zárult romániai világbajnokság után itthon is összemérik tudásukat a legjobb hazai e-sport versenyzők. De mennyire ismerjük ezt a sportágat, amelytől világszinten dollármilliárdos bevételt várnak, és amely a játékosok és szurkolók millióit mozgatja meg naponta?
A szeptemberi romániai IESF világbajnokságon a Magyar E-sport Válogatott minden idők legjobb CS:GO eredményével az 5-8. helyen zárta a tornát. November közepén pedig végéhez ér a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság 5. évada, ahol 9 játékban, 12 millió forint összdíjazás mellett csapnak össze a legjobb hazai e-sportolók, aminek a versenyeit az Esport1tv online csatornáin lehet követni.
„A K&H e-sport kutatása alapján már az emberek 65 százaléka korunk szellemi sportjának tartja az e-sportot, ami egyre nagyobb teret követel magának a profi klubokban és a szurkolók között is. Fontos ezért, hogy hazai szinten is teret kapjanak a legelhivatottabb tehetségek, a kiemelkedő teljesítményt nyújtó játékosok.
A bajnokság és a nemzeti válogatott támogatása mellett azonban abban is aktív szerepet vállalunk, hogy a széles közönséggel megismertessük és elismertté tegyük ezt a fiatal, de szédületes sebességgel fejlődő sportágat” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport, az e-sportot 6 éve támogató pénzintézet kommunikációs vezetője.
Amit mindenképpen érdemes tudni az e-sportról:
- Idén világszinten 1,08 milliárd dolláros bevételt várnak az e-sportban.
- A 2021-es nemzetközi bevételek alapján az 5 legnépszerűbb e-sport játék a League of Legends, a Fortnite, a Dota 2, a Valorant és a Call of Duty.
- A legnézettebb e-sport játék a League of Legends, aminek a világbajnoksága október 10-én kezdődött Szöulban, a kifejezetten a játékra tervezett és épített LoL Parkban.
- A 18-34 éves e-sport rajongók 60 százaléka hetente legalább egyszer néz e-sportot.
- 2025-re várhatóan már az e-sport nézők közel fele (45%) telefonon keresztül fogja követni a mérkőzéseket.
- A mobil e-sport versenyek – mint a Clash Royale és a PUBG – népszerűsége egyre nagyobb.
Habár a gamerek 45 százaléka nő, a nézőknek már csak közel az ötödét (22%), a profi e-sport játékosoknak pedig egyelőre csak töredékét teszik ki a hölgyek.
A rajongók között viszont egyre növekszik a táboruk, 2016-tól 2021-ig 19 százalékkal emelkedett a számuk.