Az útlevél csináltatásához az alábbi iratokat kell produkálni:
- személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes – vagy magyar hatóság által kiállított egy éven belül lejárt - hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély),
- lakcímigazolvány (személyi azonosítóról és a lakcímről szóló hatósági igazolvány), ha azzal a kérelmező rendelkezik,
- születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat, ha nem rendelkezik személyazonosításra alkalmas okmánnyal, vagy ha a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai nem egyeznek a bemutatott okmány vagy okirat adataival,
- igazolványkép, ha a személyes megjelenését egészségi állapota nem teszi lehetővé, és ezt a kezelőorvos írásban igazolja,
- külön törvényben meghatározott, magyar állampolgárságot igazoló okirat, amennyiben a kérelmező a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban nem szerepel,
- ha ujjnyomat adatát véglegesen képtelen rendelkezésre bocsátani, ezzel kapcsolatos orvosi igazolás, kivéve ha igazolás nélkül is egyértelműen megállapítható,
- előző, még érvényes útlevél, ha azzal a kérelmező rendelkezik,
- nyilatkozat az előző, le nem járt érvényességi idejű útlevél elvesztéséről, eltulajdonításáról vagy megsemmisüléséről, ha az okmány elveszett, eltulajdonították vagy megsemmisült,
- feljelentésről felvett jegyzőkönyv, ha az előző, le nem járt érvényességi idejű útlevelet eltulajdonították, és ezt a rendőrségen bejelentették.
Arcképmás, aláírás és ujjnyomat a kérelem benyújtásakor kerül felvételezésre.
Írásképtelen kérelmező esetén aláírást nem vesznek fel.
Ujjnyomatot nem vesznek, ha a kérelmező:
- ujjnyomat adására állandó jelleggel fizikailag képtelen,
- ujjnyomat adására átmenetileg fizikailag képtelen,
- egészségi állapota miatt nem tud megjelenni és ezt a kezelőorvos írásban igazolja.
Kiskorú és gondnokság alatt álló kérelmező esetén az alábbi iratokat kell bemutatni, illetve csatolni:
- személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes – vagy magyar hatóság által kiállított egy éven belül lejárt - hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély),
- lakcímigazolvány (személyi azonosítóról és a lakcímről szóló hatósági igazolvány), ha azzal a kérelmező rendelkezik,
- születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat, ha nem rendelkezik személyazonosításra alkalmas okmánnyal, vagy ha a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai nem egyeznek a bemutatott okmány vagy okirat adataival,
- igazolványkép, ha 12. életévét nem töltötte be, és nem jelenik meg személyesen, illetve egészségi állapota miatt nem tud megjelenni, és ezt a kezelőorvos írásban igazolja,
- a szülők* (törvényes képviselők) személyazonosításra alkalmas okmánya,
- külön törvényben meghatározott, magyar állampolgárságot igazoló okirat, amennyiben a kérelmező a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban nem szerepel,
- a gondnok-, illetve gyámkirendelő határozat vagy az intézeti gyám igazolása az intézeti gyámság fennállásáról gondnokság, illetve gyámság alatt álló kérelmező esetén,
- szülőnek (törvényes képviselőnek) a közjegyző, a fővárosi és megyei kormányhivatal gyermekvédelmi és gyámügyi feladatkörében eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatala, a büntetés-végrehajtási intézet vezetője, a konzuli tisztviselő, az útlevélhatóság vagy a járási hivatal előtt tett, vagy a szülő által kiállított, teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt, az úti okmány kiadásához hozzájáruló nyilatkozata vagy elektronikus kapcsolattartás útján tett nyilatkozata*,
- a szülői felügyelet megszűnését, illetőleg szünetelését igazoló okirat, ha valamely szülő szülői felügyeleti joga szünetel, vagy azt a bíróság megszüntette,
- előző, még érvényes útlevél, ha azzal a kérelmező rendelkezik,
- nyilatkozat az előző, le nem járt érvényességi idejű útlevél elvesztéséről, eltulajdonításáról vagy megsemmisüléséről, ha az okmány elveszett, eltulajdonították vagy megsemmisült,
- feljelentésről felvett jegyzőkönyv, ha az előző, le nem járt érvényességi idejű útlevelet eltulajdonították, és ezt a rendőrségen bejelentették.
*Alaphelyzetben a kérelem benyújtásakor mindkét szülőnek meg kell jelennie.
Arcképmás, aláírás, és ujjnyomat a kérelem benyújtásakor kerül felvételezésre.
A kérelmező aláírása akkor kerül felvételezésre, ha 12. életévét betöltötte és nem írásképtelen vagy írástudatlan.
Ujjnyomat nem kerül felvételezésre, ha a kérelmező:
- 12. életévét még nem töltötte be,
- ujjnyomat adására véglegesen fizikailag képtelen,
- ujjnyomat adására átmenetileg fizikailag képtelen,
- egészségi állapota miatt nem tud megjelenni, és ezt a kezelőorvos írásban igazolja.
Mennyibe kerül a sürgősségi útlevél?