A felhasználók nagyra értékelik a mindössze egy év átlagos életkorú járműpark rendszeresen jelentkező újdonságait.

Összesen 28 578 kilométert tett meg tavaly novembertől 2024 tizenegyedik hónapjáig a wigo carsharing autóival a szolgáltatás legelszántabb felhasználója, aki 885 alkalommal indult útnak.

Az autómegosztó közel 130 ezer ügyfele is egyre hosszabb menetekre vállalkozott ebben az időszakban: 14,9-ről 16,7 kilométerre nőtt az átlagos út hossza, miközben az átlagos időtartam is emelkedett, 52-ről 78 percre. A hosszabb utakra a BMW X1 számít a legnépszerűbbnek, azonban egyre többször választják a flotta egyik újdonságát, a Kia Ceedet, amely a wigo történetének legnagyobb csomagterű autója.

„Felhasználóink életét azzal is igyekeztünk megkönnyíteni, hogy az elmúlt 12 hónapban négy új e-Mobilitási pont mellett a Camponánál, a Westendnél és a Liberty Irodaháznál is új helyeket alakítottunk ki, ahol könnyedén le lehet parkolni az autóinkat” – mondta el Farkas Péter, a wigo carsharing ügyvezető igazgatója, aki büszke rá, hogy az ebben a periódusban bevezetett új járműveknek köszönhetően 12,5 hónap a flottájuk átlagos életkora.

Wigo carsharing

Nemrég kétszáz, városi használatra ideális Renault Clio csatlakozott a járműparkhoz a „city” kategóriában, amelyek kis méretük dacára is kényelmes utazást biztosítanak akár öt utasnak is, miközben a csomagtartóban bőven elfér egy nagybevásárlás. A Clióra licitál ezen a téren a flotta másik újdonsága, a Kia Ceed: a tervek szerint év végéig szolgálatba álló száz autó nyaraláshoz is tökéletes választás, hiszen csomagterének befogadóképessége meghaladja a 600 litert. A téli időszakban pedig igazán jól jön a Ceed kormányfűtése is.

„Az ügyféligényekhez igazított, újonnan belépő autók olyannyira telitalálatnak bizonyulnak, hogy az októberben érkezett Clio pillanatok alatt vált a leggyakrabban vezetett típussá” – közölte Farkas Péter. Szerinte a felhasználók tudatosságának javulásáról árulkodik, hogy egyre többen választják az útjukhoz egyszeri díjért a wigo care-t, amely 100 ezer forintban maximalizálja a károkozási önrészt egy esetleges balesetben: míg 2023-ban az összes bérlés alig 4 százalékában éltek ezzel az opcióval, ez az elmúlt egy évben 13 százalék fölé emelkedett. Hasonló dinamikát, 13 százalékos növekedést mutatott az üzleti ügyfélszám bővülése, ami pedig azt igazolja: egyre több munkaadó ismeri fel az autómegosztás integrációjának előnyeit a vállalati szintű mobilitásban.

A megosztott autózás azonban nemcsak a felhasználók mobilitására lehet megoldás, hanem a rászorulók segítésére is. 2024 év végén a wigo casrharing és fleet, 1.000.000 Ft-tal segítették hozzá a Kuckó alapítványt ahhoz, hogy az otthonokban élő gyermekekhez is eljussanak az ajándékcsomagok. 

A felhasználók közben a korábbinál stabilabb működést produkáló alkalmazás előnyeit élvezik, valamint azt, hogy az appban mostantól az aktuális összes kedvezménnyel csökkentett, legkedvezőbb ár látható. Így például, wigo extra havidíjas tagság és reggeli időszaki kedvezmény igénybevétele esetén, akár 79 Ft/perctől lehet útnak indulni. Illetve, az is újdonság, hogy a nap nagy részében vannak kedvezményesen elérhető autók az alkalmazásban.

Farkas Péter szintén a célirányos városi mobilitás egyértelmű jelének tartja a reptéri transzferek részarányának emelkedését az összes utazáson belül, hiszen ebben az időszakben minden 25. út  a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre vezetett. Ebben feltehetően az is közrejátszik, hogy a wigo Holiday Parkolóban lévő kijelölt parkolói nagyon könnyen megközelíthető helyen vannak a repülőtéren.

Nem mindenki használ persze légiközlekedést a hosszú utakhoz: a wigo legkalandvágyóbb felhasználója a 2023 novemberétől mostanáig eltelt időszakban például 1548 kilométert tett meg egyben néhány nap alatt – a rekordhosszúságú út nagyjából a Budapest-Riga távolságnak felel meg. Sokkal kevesebbet autózott ebben a periódusban a wigo ügyfélkörének korrekordere, ami annak fényében nem meglepő, hogy az idén töltötte be a 82. életévét.


Autó