Honosítható nyelvizsgák listája 2023
arab, angol, baszk, bolgár, cseh, dán, észt, finn, francia, görög, héber, holland, horvát, ír, japán, katalán, kínai, koreai, lengyel, litván, magyar, német, norvég, olasz, orosz, portugál , román, spanyol, svéd, szerb, szlovák, szlovén, török, vietnami.
Honosítani külföldi nyelvvizsgaközpont egynyelvű, általános, illetve szaknyelvi típusú nyelvvizsga-bizonyítványát lehet, amennyiben:
- a nyelvvizsga-bizonyítvány 2000.01.01. után szerzett
- a vizsgázó a vizsga évében betöltötte a 14. életévét
- a nyelvvizsga szerepel a lap alján található, nyelvek szerint lebontott táblázatban
2011. március 27-től megszűnt az egyedi honosítás, de a korábban kiadott egyedi honosítási határozatok nem veszítik el érvényességüket.
A honosítási eljárás során új nyelvvizsga-bizonyítvány nem készül. Az Oktatási Hivatal honosítási határozatot állít ki, ami csak az eredeti külföldi nyelvvizsga-bizonyítvánnyal együtt érvényes.
Az ügyintézési határidő hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 naptári nap, hiánypótlási felhívás esetén legfeljebb 60 nap. Az ügyintézési határidőbe a postázás nem számít bele.
Benyújtandó dokumentumok:
- Kitöltött és aláírt Kérelem űrlap 1 példányban
- Meghatalmazott útján történő ügyintézés esetén két tanú által aláírt Meghatalmazás c. űrlap bemutatása is szükséges
- Hitelesített nyelvvizsga-bizonyítvány másolat
Nyelvvizsga-bizonyítványról hitelesített másolatot:
- a kiállító szervezet/vizsgaközpont vagy
- a vizsga helyszíneként megjelölt képzőintézmény (vizsgahely) vagy
- Magyarország külképviseleti szervei vagy
- közjegyző (lehet külföldi közjegyző is) készíthet,
- személyes ügyintézés esetében elegendő az eredeti bizonyítvány bemutatása az ügyfélszolgálaton.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga honosítása - a honosítás díja:
Az eljárási díj (10.000,- Ft) befizetését igazoló csekk feladóvevénye vagy az átutalás teljesítését (végrehajtott átutalást) igazoló bizonylat (kinyomtatott képernyőfotó).
A benyújtás módja:
- postai úton (OH-NYAK, 1363 Budapest, Pf. 112.)
- személyesen az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatán (1122 Budapest, Maros utca 19-21.), ügyfélfogadási időben
Amennyiben a vizsgázó kizárólag elektronikus bizonyítványt kap (pl. TOEFL), az elektronikus bizonyítványt csak e-mail formájában áll módunkban befogadni. Ebben az esetben lehetőség van a kérelem elektronikus benyújtására is.
E-mailben csak digitális aláírással ellátott kérelem nyújtható be az info.nyak@oh.gov.hu e-mail címre.
A digitális aláírás létrehozásában a https://niszavdh.gov.hu/index oldalon található „Használati útmutató” nyújt segítséget.