A kutatásból kiderül: a digitális platformok mára a helyi gazdaság nélkülözhetetlen szereplőivé váltak, és számos magyar vállalkozás számára a Wolt jelenti az első lépést a digitalizáció felé.
A Wolt anyavállalata nyilvánosságra hozta a kereskedőpartnerei körében minden évben elkészülő Helyi kereskedelmi jelentésének (Local Commerce Report) legfrissebb eredményeit. Ebből kiderül, hogy a társaság becslései szerint a gyorskereskedelmi platform összességében mintegy 5 milliárd eurós bevételt generált a felmérésben résztvevő helyi kereskedőpartnerei, éttermek és üzletek számára.
Futárhiány és kiszámíthatatlanság: ezek miatt fordulnak az éttermek a platformokhoz
A felmérés szerint a Wolt partnereinek túlnyomó többsége úgy látja, hogy a digitális platformok kulcsfontosságúak a működésükhöz. Ha a Wolt összes piacát vizsgáljuk, az ezeken jelen lévő cégek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a digitális platformok fontosak az üzleti tevékenységük szempontjából, 35 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy saját erőből nem kínálna kiszállítást, ha ezek a platformok nem lennének.
A kutatás egyik fontos tanulsága továbbá, hogy a partnerek jelentős része a rendelésmennyiség kiszámíthatatlansága (41%) és a futárok toborzásának nehézségei (39%) miatt dönt a platformos együttműködés mellett. A vendéglátásban és kiskereskedelemben régóta tapasztalható munkaerőhiány miatt sok vállalkozás számára komoly kihívást jelent saját futárhálózatot fenntartani.
A Wolt és a hasonló gyorskereskedelmi megoldások egyrészről ezt a terhet veszik le a vállalkozások válláról: a kiszállítás logisztikáját, a futárok toborzását és az ügyfélkezelést a platform biztosítja, így a boltok és éttermek a termékre és a vendégélményre koncentrálhatnak.
Sok magyar cég a Wolt bevezetésével digitalizálta vállalkozását
A felmérésből kiderül, hogy a Wolt sok magyar étterem és üzlet digitalizációs kapuja: a válaszadók 38 százaléka szerint a Wolt segített az üzleti tevékenységüket digitalizálni, a válaszadó cégek több mint negyedének (27%) a platformmal való együttműködés nélkül nem is lenne online jelenléte. A magyarországi válaszadó kereskedőpartnerek több mint háromnegyede (77%) úgy nyilatkozott, hogy számára a platformjelenlét fontos vagy nagyon fontos az üzleti tevékenysége szempontjából.
Nem tűnnek el a helyben vásárlók a kiszállítós rendelés miatt
A felmérésben közreműködő magyarországi partnercégek több mint fele (55%) azt tartja a Wolttal való együttműködés legnagyobb előnyének, hogy üzletbeli, étterembeli eladásait növelte ezzel, de minden második cég szerint így olyan ügyfeleket is elérhet, akik másként nem vásárolnának nála.
Ez azt mutatja, hogy az online rendelés nem helyettesíti, hanem kiegészíti a hagyományos vásárlási formákat: az emberek továbbra is szeretnek helyben vásárolni, de ha időhiány vagy kényelem miatt nem tudnák, a Wolton keresztül akkor is ugyanazokat a helyi üzleteket választják.
86 százalékuk azt tapasztalta, hogy a Wolt platformra való csatlakozást követően a bolti vagy éttermi forgalma nőtt vagy stagnált, csupán elhanyagolható hányaduk számolt be ennek ellenkezőjéről. Mindez azt mutatja, hogy az online rendelési lehetőség bevezetése nyomán nem csökken a személyesen vásárlók, vendégek aránya, hanem a platform korábban ki nem aknázott, extra bevételeket hozott e cégeknek.
"A platformunkkal úgy tesszük egyszerűbbé és kényelmesebbé felhasználóink számára a vásárlást, hogy a távoli raktárból szállító kereskedők helyett helyi boltokból szerezhetik meg a termékeket. A Wolton keresztül leadott rendelések lokális kereskedőket, éttermeket gyarapítanak, a náluk elköltött pénzt a település vagy régió közösségén belül tartja, támogatva a helyi életet és gazdaságot” - kommentálta a felmérés eredményeit Hartyányi Orsolya, a Wolt ügyvezető igazgatója.
A Wolt így nemcsak az online vásárlás terjedését segíti, hanem hozzájárul a helyi gazdaság életben tartásához és a digitális átállás felgyorsításához.
A gyorskereskedelem nélkül sokan leállnának a kiszállítással
A gyorskereskedelem magyarországi térhódítását jól érzékelteti az is, hogy a hazai válaszadó cégek 28 százaléka teljesen megszüntetné a kiszállítást, ha a Wolthoz hasonló platformok megszűnnének. A válaszadó hazai vállalkozások 33 százaléka szerint ugyanis saját futárszolgáltatást működtetni túlságosan időigényes feladat, 32 százalékuk pedig a futárok felvételét és megtartását tartja nagy kihívásnak.
A jelentés eredményei alapján a gyorskereskedelmi platformok hiánya nem csupán a bevételek és a vásárlók számának csökkenéséhez vezetne, a válaszoló magyarországi cégek közel ötöde szerint ugyanis a Woltnak köszönhetően javult a vásárlóinak elégedettsége is.

















