A megbízható ügyfélszolgálat azonban ugyanennyire fontos, hiszen ha kérdés vagy probléma merül fel, akkor a játékosoknak mindig a legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldásra van szükségük. Ezen fajta igénynek a kielégítésére az olyan minőségi online kaszinók, mint például az NV Casino, általában három fő ügyfélszolgálati elérhetőséget kínál: élő chat, e-mail és telefon. Mindegyiknek megvannak a maguk előnyei és hátrányai, ezért fontos tudni, hogy a különböző helyzetekben melyik opció a hatékonyabb.

Élő chat

Az élő chat ma már a legnépszerűbb ügyfélszolgálati elérhetőség az online kaszinó játékosok körében, aminek érdekessége, hogy nem csak a szerencsejáték oldalakon találkozhatunk velük; ma már a legtöbb szolgáltatói oldalon ezzel a módszerrel vehetjük fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatokkal. Sokak számára az élő chat az a lehetőség, amivel azonnali segítséget kaphatunk, anélkül, hogy fel kellene venni a telefont, vagy várni kellene az email-es válaszra. Az élő chat valós idejű, és általában 1-5 perc alatt már reagálnak a megkeresésre. A kaszinó oldalak többségében a chat ablak akkor is elérhető, ha épp játszol, így bármikor felkeresheted őket.

Az élő chat előnyei:

Azonnal segítséget kapsz. Az élő chat használatával még időben választ kapsz a problémádra vagy kérdésekre, ami különösen akkor jön jól, ha épp egy játék közepén vagy, vagy egy bónusz felhasználása feltételhez van kötve.

24 órában elérhető. A legtöbb kaszinóban az élő chat funkció 0-24 órában elérhető, így játékosként bármikor elérheted őket, függetlenül attól, hogy milyen időzónában vagy.

Közben mással is foglalkozhatsz. Az élő chat tulajdonképpen nem igényel teljes figyelmet. A játékosok folytathatják a játékot vagy más feladatokat végezhetnek, miközben beszélnek az ügyfélszolgálattal.

Az élő chat hátrányai:

Csak egyszerű kérdésekre jó. Bár az élő chat jól működik az egyszerű kérdések esetén, az összetett, kifejtést igénylő problémákat tovább tarthat megbeszélni.

Automatizált válaszokat kapsz. Sok kaszinó automatizált chatbotokat használ az első válaszokban, amik sokszor személytelennek tűnhetnek.

E-mail címes elérhetőségek

Míg az élő chat a gyorsaságra összpontosít, addig az e-mail inkább a részletesebb vagy összetettebb megkeresésekre jó a szakértők szerint. Az e-mailes ügyfélszolgálat olyan játékosok számára van fenntartva, akiknek pontos, kifejtett válaszra van szükségük, vagy esetleg szeretnék, hogy nyoma maradjon a beszélgetésnek. Ez egy megbízhatóbb opció a dokumentációt igénylő kérdések, például a számlaellenőrzés vagy a fizetési viták esetén.

Az e-mail ügyfélszolgálat előnyei:

Egyértelmű kommunikáció. Az e-mailben akár hosszasan elmagyarázhatod és kifejtheted a kérdésedet vagy problémádat, ezért ha például biztonsággal vagy fizetésekkel kapcsolatos aggályaid vannak, akkor azt ezen a módon kell jelezni a kaszinó felé.

Megmarad a beszélgetés. Az e-mailek általában megmaradnak, ha nem törlöd ki őket, ezért állandó információs forrást biztosítanak a válaszok. Nem beszélve arról, hogy viták esetén ez különösen hasznos lehet, és lehet rájuk hivatkozni.

Konkrét kérdésekre is alkalmas. Bizonyos kérdések, például a személyazonosság ellenőrzése vagy a számlatörténet lekérdezése jobban megoldható e-mailben, ahol a mellékleteket és a részletes információkat megoszthatod a kaszinóval.

Az e-mail ügyfélszolgálat hátrányai:

Hosszabb várakozási idő. Arra érdemes számítani, hogy az e-mailes válaszok általában órákat, sőt napokat vehetnek igénybe, tehát ha gyors választ szeretnél, nem ez a legjobb opció.

Korlátozott párbeszéd. Az élő chattel ellentétben az e-mailben nem valós időben kommunikálsz a kaszinóval ügyfélszolgálatával, tehát az oda-vissza küldött üzenetek miatt később kaphatsz megoldást.

Telefonos ügyfélszolgálat

Bár a telefonon keresztüli kommunikáció a legszemélyesebb mindközül, sajnos azt tapasztalni, hogy egyre kihalófélben van ez a módszer. Sokan azért szeretik, mert közvetlenül az ügyfélszolgálat munkatársával beszélhetsz, egyértelmű a kommunikáció, és különösen a sürgős vagy összetett kérdések esetén hasznos, hiszen azonnali megoldást kapsz. Bár a telefonos ügyfélszolgálat nem olyan gyakori, mint a másik kettő mód, azoknak, akik jobban szeretik a személyes kommunikációt, azok számára továbbra is jó opció.

A telefonos ügyfélszolgálat előnyei:

Emberekkel beszélhetsz. A telefonos ügyfélszolgálaton valódi emberekkel beszélhetsz, ami sokaknak gyorsabb és kényelmesebb módszert jelent.

Azonnali visszajelzések. Kifejezetten ideális, ha olyan kérdésed van, amit azonnal le kell ellenőrizni vagy tisztázni kell, mivel játékosként helyben, azonnal kapsz választ és reakciót.

Közvetlen megoldások. A telefonos beszélgetések néha hatékonyabban oldják meg az összetett kérdéseket, például a fiók biztonsággal vagy a nagyobb tranzakciókkal kapcsolatos problémákat.

A telefonos ügyfélszolgálat hátrányai:

Elérhetőség hiánya. Sajnos egyre több kaszinó vált át az internetes kommunikációra a mobilos helyett. Még ha elérhetők is, akkor egyes kaszinók telefonos ügyfélszolgálatai csak korlátozott ideig vannak nyitva.

Költséges. Nagyon figyelni kell rá, hogy az adott kaszinó milyen telefonszámmal rendelkezik. Ha a szám nemzetközi hívószámmal kezdődik, akkor az nem magyar, így a hívás nagy költségekkel járhat.

Hogyan válaszd ki a neked legjobbat?

Gyors megoldást igénylő probléma esetén, például fizetési hibák vagy játékokkal kapcsolatos kérdések során tehát érdemesebb az élő chat vagy a telefonos ügyfélszolgálatot választani. Mindkettővel valós időben kapsz válaszokat, így gyorsan visszatérhetsz a játékhoz.

Az e-mailes ügyfélszolgálat ezzel szemben a részletes válaszadásra alkalmas, vagy akkor, ha mellékletet kell feltöltened, például a személyazonosság igazolásra során. Mivel a globális online kaszinó iparban a 24 órában elérhető ügyfélszolgálat már természetes, ezért Te magad is bármikor írhatsz e-mailt az ügyfélszolgálatoknak, a válaszadás viszont tovább tarthat. Végső soron az a lényeg, hogy mindig a helyzetnek megfelelő ügyfélszolgálati módszert vedd igénybe.