Ezekre keresték a választ az AmCham Workspace and Facilities Management bizottság (WFM) tagjai novemberi látogatásukon az MSD innovatív gyógyszeripari vállalat irodájában.
Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON Real Estate Management Property Management igazgatója, az AmCham WFM bizottságának elnöke bevezetőjében arról beszélt: a budapesti Millennium Gardensben található MSD iroda elsőként büszkélkedhet Magyarországon WELL minősítéssel.
Eddig csak épületek közös területei szereztek ilyen rangos tanúsítványt, bérlői területek még nem. A jelenlegi gazdasági környezetben az ehhez hasonló előremutató elköteleződések bizonyítják, hogy igenis érdemes magasra tenni a lécet, ezek az irodák hozhatnak érdemi változást a dolgozói wellbeingben, továbbá hozzájárulnak a legjobb tehetségek bevonzásához és megtartásához.
Makk Károly Dömötör, a TriGránit bérbeadási igazgatója arról beszélt, hogy már a tervezéskor cél volt a BREEAM Excellent minősítés megszerzése. Ehhez társult, hogy elsőként szerezte meg az épület az Access4you Gold besorolását. Hangsúlyozta: a dolgozók jóllétét támogató irodákkal a cél a nehezen pótolható munkaerő megtartása.
Egy igazán modern és magas minőségű munkavállalói élményt biztosító irodának manapság olyan dolgokra kell figyelnie, mint a természetes árnyékolási technika, amivel kisebb a hűtési költség, az elektromos autótöltő, autómosó, dedikált biciklitárolók, zuhanyzók, öltözők, 21. századi étterem, szelektív hulladékgyűjtés, mozgásérzékelős LED-világítás. Sőt, a kivitelező denevérodúkat is telepített az irodaházra, hogy óvja a környék állatvilágának egyensúlyát.
Simon Orsolya, az MSD kommunikációs menedzsere azt emelte ki: a költözés és az irodakialakítás a kollégák bevonásával zajlott. A tárgyalók számától a kávégép minőségéig kikérték a munkatársak véleményét és a folyamatot egy dedikált change management csapat segítette.
Az 1552 négyzetméteres, „hot desk” rendszerben üzemelő iroda messzemenőkig szem előtt tartja az MSD magas nemzetközi standardjait, elkötelezettségét az egészséges irodaterek és a dolgozói jóllét iránt. A kényelmes, hatékony és ergonomikus munkavégzést a munkaállomásoknál elektromosan állítható magasságú asztalok biztosítják.
A 23, eltérő méretű és különféle munkastílust kiszolgáló, modern technikai felszereltségű tárgyaló közül mindenki megtalálja a számára megfelelőt. A kooperációt segítő közösségi terek mellett adottak a fókuszált tevékenységre alkalmas elvonulási lehetőségek, a hangszigetelt telefonfülkék, még csendes zóna is van.
Az irodát különleges dizájnú belsőépítészet, színes akusztikus panelek, magas minőségű bútorok és rengeteg növény használatával alakították vonzóvá. A dolgozóknak baba-mama szoba és masszázsfotel is rendelkezésre áll, a mozgáskorlátozottakat akadálymentes helyiségek és bútorok segítik.
Az irodák minősítése során többféle szempont szerint értékelnek, többek között vizsgálják a levegőminőséget, vízminőséget, megvilágítást, mozgásra ösztönzést, egészséges anyagok használatát, hőkomfortot, akusztikát, közösségi szolgáltatásokat, illetve a mentális egészség támogatását – mondta el Kurucz Regina a REWELL Consulting Kft. WELL AP tanácsadója. Ezek közül ötöt - levegőminőség, vízminőség, hőkomfort, akusztika, megvilágítás - helyszíni mérésekkel ellenőriznek.
Az MSD budapesti irodája 2024 januárjában nyerte el a WELL minősítést, ráadásul a globális gyógyszercég irodái közül hatodikként, ami kiemelkedő eredmény. A vállalat világszerte már 46 irodájánál indította el a WELL tanúsítvány megszerzésére irányuló folyamatot. A WELL minősítés hiteles, auditált adatokkal támasztja alá a vállalatok fenntarthatósági és ESG jelentését.
Magyarországon a BP budapesti irodája szerezte még meg a WELL akkreditációt. De nemcsak irodák, hanem minden olyan közösségi tér is kaphat ilyen minősítést, amely hosszas tartózkodásra szolgál vagy egyszerre sok ember befogadására alkalmas, így például repterek, kulturális- és sportközpontok is.
A cél, hogy az emberek minél több helyen tudjanak minőségi környezetben időt tölteni akár a munkájuk, akár szabadidejük során.