A mikro-elköteleződések jelentősége 

Sajnos nem létezik olyan marketing megoldás, szöveges, vagy képes tartalom, amely egyből képes lenne meggyőzni az emberek többségét, hiszen az agyunk másképp funkcionál. Azonban mikro-elköteleződések rendszerével célt érhetünk. A 7Blog ügynökség marketing fogások tömkelegével segíti a vállalkozásokat. Az online marketing ügynökség teljes digitális palettával áll rendelkezésünkre, melyek által gyorsabb növekedést érhetünk el. 

A mikro-elköteleződés valójában egy apró “igen”-t jelent. Egy valóságbeli példával élve mondjuk egy igen az adott találkozóra. Tegyük fel, hogy egy üzleti megbeszélésre mondtak nekünk igent, ezzel már egy lépéssel előrébb kerültünk a célhoz. Ennek ellenére, ha azonnal az ajánlattal kezdtünk volna, nagy eséllyel egy “bizalmatlan nem” lett volna a válasz. 

Vállalkozások szintjén mikro-elköteleződésként foghatjuk fel például a feliratkozást, vagy az ingyenes tudásanyag letöltését az email címért cserébe. Ezek az apró kis lépések lassan építik a bizalmat, miközben haladunk a szolgáltatás igénybevétele, vásárlás felé. 

A mikro-elköteleződés pszichológiai háttere 

Gondoljunk az ellenállás jelenségére: amennyiben valakit korlátozunk a szabad döntéshozatalban, akkor a nem választható opció, vagy a feltételekhez kötött alternatíva szubjektív értéke máris nagyobb lesz. Ha például nem választhatnánk egy bizonyos ételt, persze, hogy leginkább azután kezdenénk el sóvárogni. Gyerekeknél épp ugyanez tapasztalható, ha eltiltjuk egy adott játéktól. 

A másik háttérben álló jelenség, hogy a nehezebben elérhető dolgokra jobban ráfókuszál az agyunk. Akciók, hosszú sorok, korlátozott készletek. Ugye ismerős? 

Ezeknek az okoknak köszönhető, hogy a látogató abban a pillanatban meghozza a döntését, és igennel szavaz, vagyis megadja magát a mikro-elköteleződés csábító erejének. 

Mégis hogyan vezet ez vásárláshoz? Robert Cialdini nevéhez fűződik a konzisztencia működésének leírása. Amivel kapcsolatban egyszer már meghoztunk egy döntést, hajlamosak leszünk a későbbiekben azzal összhangban cselekedni, hiszen ezt várjuk el magunktól az agyunk szerint. 

Hogyan kapcsolódik mindez a marketinghez? 

A kis megerősítések révén az agyunk elvárja, hogy tartsuk magunkat a korábban meghozott döntéseinkhez. Nem számít, hogy mekkora jelentőségűek. Agyunknak nincs külön online vagy offline mechanizmusa, épp ugyanúgy működik egy weboldalt meglátogatva, mint a való életben egy meghívás esetén.

Itt válnak fontossá a marketing fogások, melyek révén lehetőséget teremtünk a látogatók mikro-elköteleződésére, emellett fontos, hogy monitorozva legyenek ezek a folyamatok. Az összefüggésekből pedig láthatjuk, hogy mi az, ami működött. 


Munka