Tényleg kézenfekvő a kézi raktárkezelés?

A raktárral rendelkező cégek egyik legnagyobb kihívása a készletnyilvántartás. Sokan - különösen kis cégek - ma is a kézi megoldásokra esküsznek: ha nem is kockás füzetben vezetik, egyszerű számítógépes táblázatokat készítenek. Ez a módszer nulláról induló cégek esetében néhány hétig (akár néhány hónapig) működhet is. Utána azonban jó esetben megnő a forgalom, és az okosan kitalált csináld-magad megoldás követhetetlen rendszerré válik. Ha görcsösen ragaszkodunk a kézi raktárkezeléshez, előbb-utóbb egyre nehezebb lesz az adminisztráció. Az sem ritka, hogy a nyilvántartás átláthatatlansága miatt a készlethalmozás hibájába esnek a cégek, vagy gyors tűzoltásként több különböző szoftvert is alkalmaznak, amivel akaratukon kívül tovább nehezítik az adminisztrációt. Elmondható tehát, hogy a manuális raktárkezelés fölött eljárt az idő.

A technológiai forradalmárok már a raktárban vannak

Szerencsére a papír-ceruza rendszer és a teljes robotizáció között létezik egy arany középút, amely rengeteg időt és erőforrást megtakarít. Ez pedig a raktárkezelő szoftver bevezetése.

“Azt tapasztaljuk, hogy KKV-szektorba tartozó ügyfeleinknek néhány hónap is elég, hogy jelentős költségcsökkenést és hatékonyságnövelést tapasztaljanak a raktárkezelő program bevezetése után” - mondja Kriston Csaba, az Acterra International Kft. ügyvezető igazgatója. “Mindig öröm megtapasztalni, hogy egy átlátható, testre szabható, automatizált rendszer bevezetése milyen kézzelfogható sikereket hoz a kis-és középvállalkozásoknak.”

Az Acterra már 15 éve foglalkozik vállalatirányítási rendszerek bevezetésével kis-és közepes méretű cégek számára. Az SAP Business One vállalatirányítási rendszerre épülő raktárkezelő modul bevezetése egyszerű, használata könnyen elsajátítható - az Acterra csapata pedig átfogó segítséget nyújt a folyamat minden lépésénél.

Miért éri meg automatizálni a raktárkezelési folyamatokat?

Költségek csökkentése, hatékonyság növelése - nagy szavak, de vajon mit érthet alatta pontosan egy kisvállalkozás vezetője?

A költségcsökkentés első és legfontosabb feltétele, a szoftver, amit választunk, úgy szuperáljon, mintha pontosan a mi cégünkre tervezték volna. Legyen kompatibilis a meglévő informatikai környezettel, illeszkedjen magához a vállalkozáshoz és az üzleti folyamatokhoz. Ebben érdemes egy tapasztalt tanácsadó cég segítségét kérni, akik megtalálják a ránk szabott megoldást.

Ha ezt a kritériumot kipipáltuk, nem kell sokat várnunk a hatékonyság drasztikus növekedésére. Egy automatizált raktárkezelési rendszer nagyobb pontosságot biztosít, ezzel a döntéshozatal is jelentősen egyszerűbbé válik. A könnyű készletnyilvántartás miatt elfelejthetjük a következetlen beszerzési időket és a készlethalmozást. A beszerzéstől az értékesítésig és a szállítmányozásig minden folyamat gördülékennyé, összehangolttá válik.

A KKV szektoré az innováció jövője?

Láthatjuk tehát, hogy a technológiai újításokkal már nem csak az óriásvállalatok számolhatnak, hanem a KKV-szektortól is egy kényelmes karnyújtásnyira vannak. "Egy kis-vagy közepes vállalkozás általában sokkal egyszerűbben és gyorsabban képes átállni egy innovatív vállalati szoftver használatára, mint nagyobb versenytársaik" - erősíti meg Kriston Csaba. "A KKV-kategóriába tartozó cégek méretüknél fogva gyorsabban tudnak reagálni az újdonságokra, és rugalmasabban állnak át egy új rendszerre." A korábbi évek bizonytalansága után itt az ideje, hogy kisebb cégek végre kihasználják ezt az előnyt, és elfoglalják megérdemelt helyüket az informatikai fejlődés úttörőiként.


Munka