Egy budapesti akcióban most arra biztatták a nyugdíjasokat, hogy bízzanak magukban jobban. Számoljanak le azokkal a sztereotípiákkal, amelyek szerint az utakon több veszélyes helyzet az idősebb autósok miatt alakul ki. A nemzetközi statisztikák azt mutatják, hogy 16-19 éves sofőrök körében jóval több azok száma, akik balesetet szenvednek el, mint azok között, akik 60-70 évesek. (A vizsgálatok azt mutatják, hogy a vezetési képességek inkább csak egy évtizeddel később romlanak.) Ugyanakkor vannak olyan nyugdíjasok is, akik száz éves koruk körül is balesetmentesen vezetnek napi rendszerességgel. Jó példa erre Giovanni Rozzo, aki tavaly 104 évesen is a volán mögé ült és egyetlen balesetet sem okozott egész életében.

Az akciót az egyik bevásárlóközpont elé szervezték, ahová sok idősebb ember már tömegközlekedéssel jár. Az esemény szervezői meglepetésszerűen szólították meg a bevásárlókat, felajánlva nekik segítségüket a csomagok hazaszállításában. A szervezők arra is megpróbálták rávenni az idősebbeket, hogy ha van jogosítványuk, Ők maguk vezessék az autót. 

Mennyibe kerül autóval közlekedni? Fogyasztás kalkulátor ITT

A Lurdy Ház előtt zajló kísérletben, mintegy százhúsz nyugdíjast próbáltak rávenni arra, hogy vezessenek egy olyan járművet, amely adottságainál fogva komfortos lehet nekik is. (A Ford crossoverbe kényelmesen tudtak beszállni, a magasra tervezett csomagtartóba könnyen be tudtak pakolni, stb.) Ennek ellenére az érvényes jogosítvánnyal rendelkezők közül, csak minden nyolcadik nyugdíjas vállalkozott arra, hogy vezesse is az autót. Az akció további érdekessége, hogy főként a nők voltak bátrabbak. Leginkább azok a fiatalos nagymamák vállalkoztak a nem mindennapi tesztvezetésre, akik unokával együtt indultak hétvégi bevásárlásra.


Autó