A nyáron lezajlott tesztidőszak során a szolgáltatás kiváló eredményeket ért el, a pozitív vásárlói visszajelzések pedig megerősítették, hogy valódi igény mutatkozik rá. A vállalat célja ezzel a hazai webáruházak versenyképességének támogatása és a vásárlói élmény új szintre emelése.
Az e-kereskedelem dinamikus fejlődése egyre kiélezettebb versenyt eredményez a hazai és a globális szereplők között. A lokális webáruházak versenyképességének támogatása, valamint a szintén gyorsan változó vásárlói igények minőségi és kiszámítható kiszolgálása elengedhetetlen a szektor jövője szempontjából. A vásárlók rövidebb szállítási időt, nagyobb rugalmasságot és kényelmes átvételi lehetőségeket várnak el, amit kizárólag minőségi logisztikai háttérrel lehet biztosítani.
A piaci igényekre reagálva a GLS Hungary hivatalosan is bevezette új szolgáltatását, a GLS Automata Expresszt. Ez a hazai piacon egyedülálló megoldás lehetővé teszi, hogy a vállalat részére munkanapon átadott, budapesti automatákba címzett csomagok legkésőbb másnap reggel 8 óráig kézbesítésre kerüljenek. Pénteken átadott csomagok esetében a kézbesítés szombat reggel történik.
Jelenleg több mint 410 budapesti GLS Automatánál érhető el a szolgáltatás, így kiemelkedően széles lefedettséget biztosít a fővárosban. A rendszer a gyorsaságot és a kiszámíthatóságot helyezi előtérbe, így különösen jól illeszkedik a városi logisztikai megoldások közé és hatékonyan reagál a vásárlói igényekre.
„Ez a megoldás egyedülálló kézbesítési lehetőséget és új vásárlói élményt is teremt, ugyanis az a webáruház, amelyik még a megrendelés napján átadja csomagját a GLS-nek, annak vásárlója már másnap reggel átveheti azt. Így az általunk kínált, klasszikus 24 órás szállítási idő sok esetben jelentősen lerövidülhet, akár 12 órára is” – mondta el Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója. „Hiszünk abban, hogy ez az újdonság jelentősen javítja a vásárlói élményt és a gyorsaságnak köszönhetően erősíti majd a hazai kereskedők versenyképességét is” – tette hozzá.
A GLS a szolgáltatás hivatalos bevezetését megelőzően már a nyár eleje óta tesztelte az új megoldást és folyamatosan bővítette azoknak a budapesti automatáknak a körét, ahol ez az új kézbesítési forma elérhetővé vált. A vásárlói visszajelzések és az üzemeltetési adatok egyértelműen igazolták a megoldás sikerességét és hozzáadott értékét mind a webáruházak, mind a vásárlók számára.
A GLS Automata Expressz automatikusan elérhető minden olyan budapesti csomagautomatánál, amely már a szolgáltatási hálózat része. Hogy egy adott automata kínálja-e az expressz reggeli kézbesítést, az a GLS átadópont-kereső térképén is könnyen ellenőrizhető – az automata kiválasztásakor külön jelölés tájékoztat erről.