Az OTP Bank 2025 júniusában indította útjára az OTP Junior Piacralépők című vállalkozói versenyt és műsort, amely a fiatal vállalkozókat segítette abban, hogy ötleteikből valódi vállalkozást építhessenek. Az OTP Bank YouTube-csatornáján elérhető nyolcrészes sorozatban a nézők végigkövethették a versenyzők vállalkozói útjának alakulását a válogató pitch-elésektől egészen a döntőig.
A tíz induló fiatal vállalkozás közül három – Wordy, Rucicis és Parton Tali – került be a nyári mentorprogramba, ahol mentorok és 3 millió forintos kezdőtőke segítségével dolgozhatott céljai elérésén, miközben a nézők is betekintést nyerhettek a vállalkozásindítás kihívásaiba, lehetőségeibe és tanulságaiba. A mentorok között volt Cserháti-Herold Janka (Hormonmentes.hu), Wettstein Albert (Munch) és Tóth Simon (Simon’s Burger). Közülük egy háromtagú zsűri - Fördős Zé (Street Kitchen), Gerendai Károly (Sziget, gasztro vállalkozások) és Dancsné Engler Bernadett (OTP Bank) – választotta ki a győztest.
„Az OTP Junior Piacralépők célja az volt, hogy a fiatal vállalkozók elsajátítsák, miként alakíthatják ötleteiket működőképes, piacképes üzleti modellekké. A program során valódi mentorálás és izgalmas kihívások segítették őket abban, hogy fejlődjenek prezentációs, stratégiai és együttműködési készségeikben. Ennek köszönhetően értékes tapasztalatokat szereztek a vállalkozásindítás és működtetés terén, így magabiztosabban és tudatosabban lehetnek jelen a piacon” – mondta Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói üzletágának vezetője.
Moziélményből nyelvtudás
A fődíjat Bogyó Sándor applikációja, a Wordy nyerte, amelynek célja, hogy a filmnézést és sorozatfogyasztást aktív nyelvtanulási élménnyé alakítsa.
A Wordy alkalmazás szinkronizálja a filmek és sorozatok feliratait, így a felhasználók azonnal láthatják az idegen nyelvű szöveget az anyanyelvi megfelelővel együtt. Az ismeretlen szavak lefordíthatók és elmenthetők, így a tanulás és a szórakozás egyszerre válik élménnyé.
A mentorálási időszak során Sándor rengeteget tanult a kommunikációról és a piacra lépés előkészítéséről. A 10 millió forintos fődíjat a nyertes brandépítésre, marketingre és a nemzetközi piacra lépés előkészítésére fordítja.
Siker a fiatalok körében
A műsor nagy érdeklődés mellett futott az OTP Bank YouTube-csatornáján: több mint százezres megtekintés és erős közösségi médiajelenlét kísérte az epizódokat. A visszajelzések alapján a fiatal nézők inspirálónak és hasznosnak találták a műsort, sokan pedig saját ötleteik megvalósításához is lendületet kaptak.
Az OTP Junior Piacralépők nemcsak a versenyzők számára jelentett ugródeszkát, hanem a fiatal nézőknek is segített abban, hogy közelebb kerüljenek a vállalkozói gondolkodásmódhoz.

















