A jakuzzik piacán megkerülhetetlen magyar vállalat évente közel ezer masszázsmedencét értékesít, ami lakosságarányosan európai viszonylatban is kimagaslónak számít. Vezse Roland, a cég ügyvezető-tulajdonosa arról beszélt, a masszázsmedencék kezdenek kiesni a luxus kategóriából, és egyre több háztartásban jelennek meg itthon is.

A 22 évvel ezelőtt alakult SpaTrend arra törekszik, hogy egy olyan közösséget építsen fel, amely hisz a wellness és a pihenés fontosságában. Hasonló értékesítési filozófiával az autószalonokban találkozhatnak a közönség, a vásárlási kedvet is növelő szolgáltatásokkal egészítik ki portfóliójukat. Rendezvényeik és szakmai programjuk mind azt a célt szolgálják, hogy egyre több ember tapasztalhassa meg a jakuzzizás előnyeit.

Kitartó munkájuk mostanra nemcsak itthon, hanem a határokon túl is kivívta a szakma tiszteletét, amit egy általuk kiérdemelt nagyon rangos díj is alátámaszt. A SpaTrend első magyar cégként a közelmúltban a kaliforniai San Diegóban vehette át az Év Masszázsmedence Kereskedője díjat.

„Ez az elismerés nem csupán egy vállalat sikere, hanem egy egész csapaté, akik nap mint nap azon dolgoznak, hogy ügyfeleink a legjobb élményt kapják. Sikerült hatást gyakorolni az egész szegmensre, hiszen folyamatosan új megoldásokat és edukációs szemléletet vittünk a piacra” – fogalmazott a díjátadót követően Vezse Roland ügyvezető-tulajdonos.

Példaként említette, hogy a koronavírus-járvány kirobbanását követően két nap alatt létrehozták az online bemutatótermüket, amivel utcahossznyi előnyt szereztek a konkurensekkel szemben. Fél évvel később több ezer amerikai szakembernek adta át ezt a tudást egy konferencián, ami jól jelzi, hogy milyen meghatározó szereplők a nemzetközi piacon. A cég módszereit számos ország alkalmazza már saját értékesítési metódusában.

Kialakult egy komoly jakuzzi vásárlási kedv 

A SpaTrend dinamikus fejlődése a számokban is visszatükröződik. A Covid óta évente közel ezer darab masszázsmedencét értékesítenek Magyarországon, ami nagyjából a fele az összes eladott terméknek. Ezek alapján az is egyértelmű, hogy a kelet-európai piacon van a legkomolyabb kereslet a jakuzzik iránt.

„Ennek összetett okai vannak. Mi egy vizes nemzet vagyunk, rengeteg meleg vizű fürdőnk van, a környező országokhoz képest sokkal több wellness szálloda üzemel itthon. A magyar ember hozzászokott ahhoz, hogy meleg vízben ül, külföldön ennek kevésbé van kultúrája. Így hiába lennének sok esetben nagyobb lehetőségei a külföldieknek, Magyarországon alakult ki egy komolyabb jakuzzi vásárlási kedv” – sorolta Vezse Roland.

Segíti őket az a tény is, hogy Magyarországon olyan cégkultúra alakult ki, amely irányítja a piacot, és véleményformáló, miközben a horvátoknál, szlovéneknél, szlovákoknál inkább csak reagálnak a keresletre.

Összehasonlításként elmondta, az Egyesült Államok vezeti a piacot évente mintegy 300 ezer eladott jakuzzival, ott ugyanis általános használati tárggyá nőtte ki magát a masszázsmedence, egy kertvárosi környezetben akár a háztartások felében is fellelhető.

Őket az angolok, majd a franciák követik évi 3-4 ezer értékesített termékkel, a kelet-európaiak pedig ehhez képest el vannak maradva. Egy-egy nagyobb kereskedő Szlovéniában 50, Horvátországban 100, Szlovákiában 30-40, Csehországban 50-60 jakuzzit tud eladni, a SpaTrend pedig ennek a többszörösét, köszönhetően a szolgáltatás színvonalának és ügyfélélménynek.

Vezse Roland így nyilatkozott: „Ugyan laikusként nem gondolnánk, de becsléseink szerint mostanra megközelítette az 50 ezret azoknak a magyar háztartásoknak a száma, ahol van jakuzzi, és ez a szám vélhetően évről évre növekszik majd. Ez a tendencia nemcsak az életminőség javulását jelzi, hanem a wellnesshez való viszonyunk mélyebb átalakulását is” – tette hozzá.

Kétszeres Magyar Brands díjat nyertek

A nemzetközi elismerés mellett a SpaTrend kétszeres MagyarBrands díjazottként is büszkélkedhet: 2023-ban az Üzleti Márka, majd az Innovatív Márka kategóriában is díjat nyert. Ezek a kitüntetések a hazai márkák megbízhatóságát, ügyfélközpontúságát és hosszú távú piaci szerepét ismerik el.

A SpaTrend a legújabb díjat nem végállomásként, hanem mérföldkőként értékeli – újabb lendületet adva a nemzetközi szerepvállaláshoz, az edukációs programok folytatásához, valamint a jövő wellness kultúrájának formálásához.