A rendszer csökkenti az adminisztrációs terheket, és lehetővé teszi az összes díjköteles útszakasz használatát az EETS keretrendszerén belül. Emellett az EVA kibocsátásalapú útvonaltervezése elősegíti a fenntarthatóbb és környezetkímélőbb közlekedést is.

A nemzetközi fuvarozók mostantól Bulgáriában és Svájcban is egyetlen fedélzeti egységgel, az EVA-val fizethetik az útdíjakat. Az Európai Elektronikus Útdíjszolgáltatás (EETS) keretében megvalósult bővítés révén az Eurowag rendszere immár tíz európai országban biztosít zökkenőmentes díjfizetést. Az ügyfelek már aktívan használják az új lefedettséget, amely gyorsabb határátlépést, kevesebb adminisztrációt és környezetbarát útvonaltervezést tesz lehetővé.

Az EVA fedélzeti egység jelenleg elérhető Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Ausztriában, Lengyelországban, Németországban, Belgiumban, Spanyolországban, Portugáliában, valamint a most csatlakozott Bulgáriában és Svájcban. Emellett használható több kiemelt fizetős infrastruktúrán is, például a dániai Storebælt hídon vagy a belgiumi Liefkenshoek alagútban.

Jó példázza a megoldás lényegét az Alpokon átvezető Gotthard-alagút esete, amely Európa egyik legforgalmasabb áruszállítási útvonalának számít. Egy Magyarországról Spanyolországba tartó fuvarozó mostantól egyetlen fedélzeti egységgel haladhat végig Ausztrián és Svájcon anélkül, hogy meg kellene állnia vagy eszközt cserélnie. Az útdíjfizetés automatikusan történik, így az utazás a határokon át is zökkenőmentes marad.

Kevesebb adminisztráció, nagyobb kényelem

Ez a szolgáltatás ideális választás azoknak a nemzetközi szállítmányozó cégeknek, amelyek rendszeresen átlépik az európai határokat. Az EVA használatával nincs szükség többféle eszköz telepítésére és karbantartására – minden útdíjjal kapcsolatos adat és fizetés egy helyen kezelhető, legyen szó Svájcról, Bulgáriáról vagy a rendszerbe tartozó bármely másik tíz országról.

„Ügyfeleink maximális hatékonyságot várnak el – nemcsak az utakon, hanem az irodai adminisztrációban is. Az EVA és a folyamatosan bővülő EETS-lefedettségünk kézzelfogható idő- és költségmegtakarítást jelent számukra” – mondta Ivana Lang, az Eurowag útdíj üzletágának igazgatója.

Egyszerű beüzemelés, megbízható működés

Az EVA fedélzeti egységet alapos tesztelésnek vetették alá, mielőtt bevezették volna az új országokban. Az eszköz már most is megbízhatóan működik az alpesi útvonalakon, és a nehezebb terepviszonyok között is jól teljesít. A használatba vétel egyszerű: az Eurowag előre konfigurált eszközt biztosít, amelyet nem kell megvásárolni – az ügyfelek bérleti konstrukcióban használhatják.

Az új országok aktiválása gyors és kényelmes: sok esetben néhány órán belül, online elvégezhető. A meglévő ügyfelek saját fiókjukon keresztül is hozzáadhatják az új területeket, miközben minden országban helyi szakértői csapat nyújt támogatást a beállításban és a technikai kérdésekben.

Az EETS-lefedettség bővítése mellett az Eurowag Dániában is kínál útdíjfizetési lehetőséget – mobilalkalmazáson keresztül, igazodva az ország új, megtett úton alapuló díjrendszeréhez.

Több mint egyszerű útdíjfizetés

Az EVA nemcsak az útdíjkezelést egyszerűsíti, hanem korszerű flottamenedzsment-megoldásokat is kínál. Az online nyomkövetés, a részletes riportok, az átlátható útvonaltervezés és a testreszabható riasztási funkciók mind támogatják a flottaüzemeltetők hatékony munkáját. A rendszer része a FuelGuard funkció is, amely a jármű valós helyzetét összeveti az üzemanyagkártya használatának helyével – így könnyen kiszűrhetők a visszaélések.

A diszpécserek online eszközök segítségével költség- és kibocsátásalapú útvonaltervezést is végezhetnek. A rendszer figyelembe veszi a jármű tömegét, a kibocsátási kategóriát, a helyi útdíjtételeket és a környezetvédelmi zónákat. A beépített CO₂-kalkulátor pedig lehetőséget ad az útvonalak karbonlábnyom szerinti összehasonlítására – így különösen az emisszióhoz kötött díjrendszert alkalmazó országokban érhető el jelentős költség- és környezeti megtakarítás.