Az időn spórolunk és még vissza is kapunk
Az e-kereskedelmi cégek elsősorban időt árulnak, nem csak egy adott terméket vagy szolgáltatást. A házhoz szállítás kényelme megspórolja az utazást és a cipekedést, míg a foodora esetében ez a főzésre és mosogatásra is igaz. A kérdés mindig csupán az, hogyan tudjuk ezeket a lehetőségeket minél gyakrabban és gazdaságosabban kihasználni. A foodora a nyári szezonban ismét kedvezményekkel népszerűsíti az előfizetéses modelljét, így érdemes a mélyére ásni, kinek is éri meg igazán igénybe venni egy ilyen előfizetést.
A foodora oldalán azt írják, az 1390 Ft-os havidíj akár már havi két rendeléssel is megtérül, csupán a kiszállítási díj árán. Az ingyenes kiszállításon felül éttermi kedvezmények is igénybe vehetőek PRO tagok számára, amelyek átlagosan 30%-ot jelentenek, a PRO hetek alatt ez több száz étteremnél 50%.
Aki csupán kipróbálná a szolgáltatást, ezek a kedvezményes időszakok remek belépők lehetnek, hiszen a kedvező ajánlatok és széles választék miatt (pl.: Burger King, Bellozzo, Padthai wokbar, Zing Burger, Starbucks) biztosan visszakapja a befektetett pénzét.
“Jelenleg közel 1500 partnerünknél található folyamatosan kedvezmény, amibe ugyanúgy beletartoznak éttermi és bolti partnereink is.” - tette hozzá Garay Péter, a foodora ügyvezetője.
Lássuk: így néz ki a foodorázók pénztárcája
A foodora PRO alig több mint másfél éve van jelen a magyar piacon. A cég ugyan pontos adatokat nem közöl az előfizetői létszámról, viszont általános trendekről és statisztikákról mindig szívesen osztanak meg információt. Az indulás óta a foodora PRO felhasználók közel 10 milliárd forintnyi összeget spóroltak meg maguknak, amiből akár a Sziget Fesztivált is meg lehetne rendezni.
Több tízezer aktív PRO tag között bőven akadnak extrém esetek is, a foodora elmondása alapján a rendelési rekordot egy olyan fiók tartja amely egy hónapban több mint kétszáz rendelést adott le és közel két millió forintot spórolt meg. Az eddigi legnagyobb megtakarítás egy rendelésen 38 400 forint volt és 2025 júliusában adták le a foodorán.
Az átlagos foodora PRO előfizető havi 8400 forintot spórol, a hetente legalább kétszer rendelőknek pedig több mint 15000 forint marad a zsebükben. Ebben az összegben benne van a kiszállítási díj és az igénybevehető egyéb kedvezmények is. A nagyobb megtakarítás nagyobb rendelési frekvenciát is jelent, a foodora elmondása alapján egy átlagos foodora PRO előfizető gyakrabban rendel és jellemzően nem csak melegételt, hanem élelmiszert és háztartási termékeket is.
“Tapasztalataink szerint a foodora PRO-felhasználók jellemzően azok, akik nagyobb aktivitással rendelkeznek a platformon, ők azok, akik rögtön látják ennek az értékét, pénzügyi hatását a saját pénztárcájukon, és ezért iratkoznak fel. A megtakarítás mértéke egyébként a platformon is követhető, és egy rendszeresen rendelő fogyasztónál akár több százezer forintot is jelenthet éves szinten. Ők emiatt egyre gyakrabban és egyre többet rendelnek.” - mondta el Garay Péter, a foodora ügyvezetője.
Az előfizetéses modell és a foodora jövője
Az e-kereskedelmet és úgy általánosságban a digitális piacot jelenleg az előfizetéses modellek térhódítása jellemzi, elég csak akár a streaming szolgáltatókra gondolni.
“Természetesen új, elégedett felhasználókból, akik kipróbálják a foodorát, majd elégedetten velünk maradnak, sosem lehet elég. A foodora PRO ennek csupán egy következő lépcsőfoka és elsősorban azoknak lehet remek döntés akik havonta legalább kétszer rendelnek.
A foodora PRO leginkább egy pénzvisszafizetési programként értelmezhető, hiszen minél többet rendelünk, annál többet is spórolunk. Előfizetőként már két rendeléssel, csak a kiszállítási díjon megspórolható az előfizetés, ha pedig azokat a kedvezményeket is igénybe veszi a vásárló, amiket PRO-tagként kaphat, akkor már nagyon jó értékajánlatról beszélünk.
Ami még nagyon érdekes trendként figyelhető meg a foodora PRO felhasználók körében, hogy élelmiszer és háztartási termékek rendelésében is az élen járnak. A megtakarítás mértéke miatt gyakrabban rendelnek és érzékelhetően aktívan és tudatosan veszik igénybe a kedvezményeket. Ezek a fogyasztók, mivel gyakran használják a szolgáltatást, bíznak benne, ezért sokkal nyitottabbak arra is, hogy kipróbáljanak valami újat.
Az előfizetéses modell jövője, és amibe most rengeteg energiát fektetünk, az a kevésbé látványos háttérmunka. Nem kampányszerűen szeretnénk ezeket a kedvezményeket biztosítani, hanem folyamatosan és kiszámíthatóan. A jövőben ez az irány határozza meg az építkezésünket. Jelenleg közel 1500 partnerünknél található folyamatosan kedvezmény, amibe ugyanúgy beletartoznak éttermi és bolti partnereink is.” - összegezte Garay Péter, a foodora ügyvezetője.