Webshopot üzemeltetsz? Számodra sem egyszerű kiemelkedni a tömegből és elérni a célközönségedet? Vannak olyan praktikák, amellyel növelheted a realizált vásárlások számát, és így a bevételeidet is. 

Gyűjtsd az adatokat és analizálj

A saját weboldal-szolgáltatód, a hirdetési és közösségi felületeid is nagy eséllyel gyűjtik a vásárlóid szokásaira vonatkozó adatokat. Ezek rendkívül fontos információk a fejlődésed szempontjából. 

Előfordulhat, hogy azt tapasztalod, hogy a vevőid túl hamar elnavigálnak az oldalról. Esetleg percekig böngésznek, de mégsem vásárolnak. Ha nem vagy tisztában azzal, hogy honnan kattintanak az oldaladra a vevők, nem tudhatod, hol kell intenzívebben jelen lenned. Épp ezért fordíts kellő figyelmet a webáruházaddal kapcsolatos statisztikák tanulmányozására és kiértékelésére.

Javíts az esetleges hibákon

Ezek a számok rávilágítanak arra, hogy melyik területen kell fejlesztened a vállalkozásodat. Ha a hirdetési felületeid nem hatékonyak, akkor változtatnod kell. Ha az ügyfélszolgálatod működését kifogásolják a vevőid, akkor javítanod kell a működésén. A visszajelzések épp ezért nagyon fontosak. Adj lehetőséget a vásárlóidnak arra, hogy értékeljék a szolgáltatásaidat. 

Ezzel egyrészt kapcsolatot teremtesz velük, másrészt esélyt adsz magadnak a fejlődésre. Természetesen a negatív kritika nem esik jól, de hidd el, nagyon sokat lehet tanulni belőle. A pozitív visszajelzések pedig megerősítenek, hogy jó irányba tartasz.

Így érheted el a vevőidet

Mivel ma már minden terméket egyszerre akár száz webshopban is megkaphat a fogyasztó, nehéz láthatóvá válni a számára. A webáruházakat tömörítő oldalak azonban lehetőséget adnak a vállalkozóknak. Ezeken a keresőfelületeken sokkal célzottabban böngészhetnek a vásárlók. Az üzletek pedig nagy eséllyel elérik a célközönségüket. 

A vásárlók összehasonlíthatják a termékek leírását és árát. Kívánságlistákat írhatnak és oszthatnak meg az imserőseikkel. Ezek az extra funkciók pedig vonzóvá teszik számukra ezeket a felületeket. Érdemes neked is láthatóvá tenned webáruházad ezeken az oldalakon. 

Optimalizáld a költségeidet

Ahhoz, hogy hosszú távon jól működjön a vállalkozásod, a költségeiddel is okosan kell bánnod. A marketingre fordítandó kiadásokat nem spórolhatod meg, ha azt akarod, hogy a vevők megismerjenek. 

Azonban nem mindegy, hogy mekkora összegért milyen hatékony a hirdetésed. Válassz kattintásalapú számlázási módot, így tényleg csak akkor fizetsz, ha az oldaladra navigáltak a felhasználók. A statisztikai adatok segítenek abban is, hogy lásd, jó-e a marketingstratégiád. Ez ugyanis alapvető feltétele annak, hogy sikeres vállalkozó légy.


Pénzügy Munka