Most hozunk néhány olyan tippet és tanácsot, amelyekkel optimalizálhatod a munkafolyamatokat még a dömping idején is. Ehhez persze kell a marketing, a logisztika, és természetesen a megfelelő csomagolás, aminek a kartondoboz éppúgy része, mint a ragasztószalag. A BMP Packaging webshopjában mindegyikből van bőven kínálat, érdemes náluk szétnézni!
Legyen elég csomagolóanyag!
Ez érvényes mind a dobozokra, mind a térkitöltőkre, mind pedig a ragasztókra. Ha nem töltöd fel a készleteket, és pont a csúcsidőszakra fogy el bármelyik, akkor bizony bajban leszel. A vevői elégedettség egyik fokmérője, hogy időben megérkezik-e a rendelés. Ha azonban nincs elegendő csomagolóanyag, akkor ez az alapelvárás nem tud teljesülni. Legyen tartalék a következőkből mindenképp!
- Kartondobozok több méretben, hogy a kisebb tárgyaknak is legyen megfelelő csomagolása, és ne kelljen magasabb szállítási díjat fizetni azért, mert nincs készleten ideális doboz.
- Ragasztószalagokból is tárazz be elegendő mennyiséget. A legjobb, ha logózott, így erősítheted a vállalkozás brandjét.
- Habosított térkitöltőkből, légpárnás fóliából, fagyapotból és bio kukoricakeményítőből készült chipsből is vásárolj bőven, ugyanis ezekkel tudod megvédeni az árucikkeket az esetleges sérülésektől!
- Nem árt, ha van biztonsági futártasak és légpárnás boríték is készleten, mert ezek a biztonságos szállítást segítik.
Így csökkents a költségeken!
Ahogy már említettük, a nem optimális dobozméret megnöveli a szállítási költségeket. Ha erre odafigyelsz, nem kell annyi térkitöltőt használni, és csökkentheted a díjakat is. Például ideális megoldást jelentenek az állítható magasságú kartondobozok. A BMP Packakingnél ezek is beszerezhetők.
Légy környezetbarát!
A vásárlók szeretik, ha egy webáruház figyel a környezetre, és ezáltal tudod erősíteni a vállalati imázst is. Az újrahasznosított anyagokból készült légpárnás fóliák, a papír ragasztószalag jó lehetőség arra, hogy csökkentsd az ökológiai lábnyomotokat. Minél kevesebb műanyagot használsz, annál jobb!
Hogyan oldható meg egyszerűen a visszáru kezelése?
Minden vevő számára ideális az, ha jól kommunikálja egy vállalat a visszaküldési lehetőségeket. Legyen elérhető helyen, egyértelműen rögzítve, hogy mi a visszáru-kezelési politikátok, és ezt intézzétek úgy, hogy elégedett vásárlókat vonzzon! Mindez a lojalitást erősíti.
Ha ezeken túl folyamatosan kommunikálsz a vásárlókkal, jelezd feléjük a szállítási határidőket, és, ha még egy plusz munkaerővel az esetleges csúszásokat is el tudod kerülni, akkor jó eséllyel visszatérnek majd hozzád.