A reklámtábla mint marketingeszköz
A reklámtábla leginkább sokoldalú felhasználhatósága és időtállósága miatt vált olyan gyakori eszközzé a cégek népszerűsítésében. Használhatjuk kül- és beltéren egyaránt, felhívhatjuk vele a figyelmet egy új termékre vagy szolgáltatásra, de akár a márka népszerűsítését is hatékonyan végezhetjük vele.
Ha pedig tökéletes, tartós, időjárásálló és gyors megoldást keresünk, akkor a Rapidnyomda nyújtja számunkra a legjobb megoldást.
Engedélyek a reklámtáblák kihelyezéséhez
A reklámtábla elhelyezése során azonban körültekintően kell eljárnunk, hiszen különleges szabályok vonatkozhatnak rá. Így mielőtt a megvalósításba fognánk, mindig ellenőrizzük a helyi önkormányzatnál vagy egyéb hatóságnál, hogy milyen előírások hatálya alá tartozunk.
Elhelyezés közterületen
Ez igen gyakori eset a reklámtáblák esetén, azonban mindig csak a helyi önkormányzat vagy az illetékes közútkezelő beleegyezésével hajthatjuk végre. Az elhelyezés során néhány fontos szempontot még az engedély birtokában is be kell tartanunk:
- A táblánk nem akadályozhatja a közlekedést vagy a kilátást.
- Balesetveszélyes helyen nem helyezhetjük el, és a tábla nem lehet félrevezető.
- Az önkormányzat vagy a közútkezelő rendelkezhet a tábla maximális méreteiről, így ezt vegyük figyelembe!
Elhelyezés magánterületen
Ha magánterületen szeretnénk elhelyezni, akkor pedig a terület tulajdonosának beleegyezésére van szükség. Ebben az esetben is tekintettel kell lennünk arra, hogy a helyi építési rendelet előírhatja a tábla maximális méretét vagy akár a típusát is. Ha műemlékvédelem alatt álló épületre szeretnénk elhelyezni, akkor további engedélyekre lehet szükség.
Stratégia a reklámtábla elhelyezésére
Mint minden a marketingben, ez is akkor fog a lehető legjobban működni, ha nem pusztán “érzésből”, hanem tervszerűen kivitelezzük, ugyanúgy, ahogyan magát a táblát is tervezzük, mert jól tudjuk, hogy a figyelemfelkeltő dizájnnak mekkora szerepe van a marketingben.
A tervezés pedig a helyszín kiválasztásával kezdődik. Célszerű olyan helyszínt választani, ahol a potenciális vásárlóink nagy számban megfordulnak. Ilyenek lehetnek a forgalmas utak, közlekedési csomópontok, bevásárlóközpontok, autópályák melletti területek.
A tábla kialakításánál használjunk jól olvasható betűtípust, a szöveg is legyen könnyen, gyorsan olvasható. Az erős színek és a nagy kontraszt szintén az egyszerű befogadhatóságot segítik.
Mindezekkel együtt táblánk hatékony és jól látható lesz, ha pedig a szabályokra is kellő figyelmet fordítunk, hamarosan élvezhetjük munkánk beérett gyümölcsét!