Az éttermek üzemeltetői mindig keresik a módját annak, hogy a fogyasztók a lehető legegyszerűbben online rendelhessenek, és az ételeket gyorsan kiszállítsák. Valójában, ahogy egyre több étterem alkalmazza ezt az üzleti modellt, a felhő alapú ételkiszállító programok egyre fontosabbá válnak.

Az éttermi online rendelési rendszerek fejlesztése ösztönzi az éttermi ételkiszállítással kompatibilis futárrendszerek fejlesztését is. 2030-ra az online ételrendelési üzletág világszerte eléri a 365 milliárd dollárt. Ha Ön étterem-tulajdonos, és üzletének nagy részét az ételkiszállítási portálok adják, akkor itt az ideje, hogy olyan kiszállító céget válasszon, amely rendszere felkészült a nagy mennyiségű ételkiszállítás kezelésére.

Miért fontos az online futárhívó rendszer az éttermek számára?

Az ételkiszállító programok világa gyorsan fejlődik. Étterem-tulajdonosként azért van szüksége online jelenlétre, mert ez olyan személyek számára is láthatóvá teszi éttermét, akiket egyébként más úton nem érne el. De nem hanyagolhatja el a kiszállítás minőségét sem, mert ha egy ügyfél nem kapja meg a rendelését, akkor valószínűleg nem rendel többet.

Az étterem számára egy online ételrendelési rendszer egy teljes és független értékesítési csatornát biztosít. Ez azt jelenti, hogy az étterem kihasználhatja azt a nyereségesség növelésére és az étterem jobb szervezésére. Emellett segít az éttermeseknek abban is, hogy pénzt takarítsanak meg a munkaerőn és a vendégek kiszolgálásához szükséges helyiségeken. Megfelelő használat esetén az étel-házhozszállítás segíthet egy étteremnek abban, hogy a versenytársait megelőzze azáltal, hogy közelebb hozza őket a vásárlókhoz.

Amikor egy ügyfél belép a platformra, megnézi az elérhető éttermeket és konyhákat. Az ügyfelek számára ez előnyös lenne, mivel egy helyen tudnak ételt rendelni különböző éttermekből ahelyett, hogy mindegyikhez több alkalmazást kellene letölteniük. A piactér (aggregátorok) viszont növelik az étterem kiadásait, mivel jutalékokat és egyéb díjakat szednek.

Van azonban egy másik előny is, amely közvetlenül érinti Önt: az ügyfelek gyakran találkoznak a konkurens éttermek csábító étlapjaival a különböző harmadik féltől származó platformokon. Ez azt jelenti, hogy ha egy fogyasztó megnézi az Ön profilját, de aztán úgy dönt, hogy megnézi más éttermek kínálatát, és valami mást fedez fel, akkor Ön az, aki pénzt veszít. Ez akkor is szerepet játszik, amikor hatalmas cégek vásárolnak szponzorált hirdetéseket, hogy népszerűsítsék kedvezményes ételeiket. Ennek eredményeképpen saját házhoz szállítási szoftverek  bevezetésével elősegíthetik a vásárlók megtartását.

Az online ételrendelési rendszer használatával csökkentheti az aggregátorokkal és a pénzügyi közvetítőkkel kapcsolatos jutalékok költségeit. A rendszer a kényelmes használatnak és az ételkiszállítás hatékonyságának köszönhetően hatékonyan segít új fogyasztók megnyerésében és a meglévők hűségének elnyerésében.

Tekintettel arra, hogy a vásárlók 70%-a inkább közvetlenül az étteremből rendel ételt, az étterem online rendelési rendszerének integrálása szinte biztosan növeli a vásárlói forgalmat. Ha megfelelően kapcsolódik az étterem rendszere a kiszállító ételfutár szolgálat házhoz szállítási rendszeréhez, nagyban optimalizálja a folyamatokat. Azáltal, hogy az ügyfelek gyorsan tudnak rendelni, és a rendelés másodperceken belül eljut az étterembe, csökken az emberi hibák száma.

A jó ételkiszállítási szoftver az éttermek számára:

1. Csökkenti a működési költségeket

Minden egyes alkalommal, amikor egy ételkiszállítási aggregátoron keresztül zsákol be egy rendelést, néhány száz, vagy ezer forinttal szegényebb marad. Ezek a kieső forintok, ha idővel felhalmozódnak, segíthettek volna Önnek egy jó ételkiszállítás program előfizetésében. Legyen saját ételrendelési platformja, és bízza a kiszállítás olyan ételfutárra, amely korszerű házhozszállító szoftvert üzemeltet.

2. Maradjon a versenytársak előtt

Valós idejű kapcsolatot teremthet ügyfeleivel, és ezzel lépéselőnybe kerülhet legközelebbi versenytársaival szemben az étel-házhozszállítási területen. A kutatások azt mutatják, hogy a piacvezetők azért maradnak előnyben, mert új technológiákat alkalmaznak és mindig készen állnak a kísérletezésre. A követők ezzel szemben sokáig gondolkodnak, ezért lemaradnak.

3. Rendelések egyszerű módon történő gyűjtése

Milyen gyakran fordul elő, hogy ügyfelei nem tudják leadni rendeléseiket a foglalt telefonvonalak miatt? Lehet, hogy az alkalmazottai mással foglalkoznak, miközben a telefonok csörögnek, és talán jó ötlet lenne az egész ételrendelési rendszert egyszerűbbé tenni. Hagyja, hogy ügyfelei könnyedén eljussanak a platformjára, kiválasszák, amit szeretnének, és fizessenek. Egy jó étel-házhozszállítási szoftver segít ebben.

4. Optimalizálhatja a kiszállításokat

Az étel-házhozszállítási programok megtalálják az optimális ételfutárt az éppen leadott rendeléshez, így csökken az ételfutárok terhelése, javul a kiszállítási hatékonyság.

5. Kapcsolódjon valós időben az ügyfeléhez

A legtöbb vásárlója állandóan hord magánál mobiltelefont. Ha a futárszolgálata korszerű ételkiszállító programot használ, akkor könnyedén értesítheti a vevőit a kiszállítás állapotáról és egyéb körülményekről.

6. Menü és szállítási zónák kezelése

Előfordulhat, hogy bizonyos tételekből vagy összetevőkből kifogy a készlet. Az online ételkiszállítási rendszeren keresztül elrejtheti ezeket a termékeket az étlapján, így nem kerül át teljesíthetetlen megrendelés az étel házhoz-szállító programba. Így jobban és disszonancia nélkül tudja majd kezelni a vásárlóit.

7. Az online fizetés előnyei

Jelenleg az ügyfelek több mint 50%-a fizet online. Az Ön online ételkiszállítási szoftvere segít mindazoknak az ügyfeleknek, akik nem hordanak maguknál készpénzt. Dolgozzon hatékony fizetési szolgáltatókkal, hogy a rendeléskezelő rendszer zökkenőmentesen működjön.

8. Jobb ellenőrzés, jobb jelentés

Az ételrendelő rendszer egyik nyilvánvaló előnye, hogy többféle jelentést kaphat. Megtudhatja, hogy melyik termékcsalád generál több eladást, és melyik teljesített rosszul. Feltérképezheti az értékesítési szezonokat is, majd megtervezheti a következő akciót. Ismerje meg a nyereséges termékeit, és találja meg a módját és eszközeit, hogy azokból többet adjon el.

Mit mondanak a statisztikák a felhő alapú ételkiszállító szoftverekről?

Az ételkiszállítás már évek óta része az élelmiszer- és italszolgáltató iparnak. 2019-ben a kiszállítás az Magyarországon az összes éttermi szolgáltatási értékesítés 9%-át tette ki. Az élelmiszeripar digitalizálódásának köszönhetően több cég, elsősorban éttermek, tudtak minden eddiginél több ételt szállítani a fogyasztóiknak. A professzionális, megbízható kiszállításhoz azonban kiforrott ételkiszállító program kell.

Egy modern étteremnek rendelkeznie kell online ételrendelési portállal, és olyan kiszállítói-házhozszállítói kapcsolattal, mely korszerű ételkiszállító programot használ. Ez növeli az ügyfelek elégedettségét és az értékesítési volument. A statisztikák azt mutatják, hogy a lehetőség továbbra is nagy és vonzó. Az ügyfelek körülbelül 60%-a hetente legalább egyszer rendel ételt online, további 31% pedig hetente kétszer. Az online élelmiszer vásárlás házhozszállítással során ezen ügyfelek nagyjából 34%-a legalább 50 dollárt költ. Ez a szám azt mutatja, hogy egy étterem mennyi pénzt kereshet házhozszállítással.

Az éttermek az ételrendelő-ételkiszállító platformok felé fordultak, hogy kapcsolatot teremtsenek az ételt kereső új, helyi ügyfelekkel, mivel az elvitelre irányuló kereslet minden eddiginél nagyobb. Ezek azonban rendkívül költségesek lehetnek a vállalkozás számára. A megrendelő platformok számos díjat számítanak fel az ügyfeleknek, és a jutalékok is jelentősek. Ennek elkerülése érdekében hozzon létre egy olyan online ételrendelési rendszert, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelei közvetlenül az Ön étterméből adjanak le rendeléseket, amiket könnyen át is tud küldeni az ételfutárokat irányító futárszolgálati rendszerbe.

A Statista.com megjegyzi, hogy 2021-ben több mint 1,6 milliárd ember vett igénybe valamilyen online ételkiszállítási szolgáltatást. A felhasználók gyakorlatilag egyenletesen oszlottak meg a különböző típusú online ételkiszállítások tekintetében. A Grubhubot vagy a Wolt 972 millió ember használta online ételvásárlásra, míg valamivel több, nagyjából 992 millió ember az éttermek ügyfélszolgálatát vette igénybe az online étkezéshez.

Napról napra nyilvánvalóbbá válnak az online ételrendelési rendszerek előnyei az éttermek számára. A mai vendéglátósok, különösen az ezredfordulósok, szívesen használják a technológiát az éttermi szolgáltatások igénybevételéhez. Az online asztalfoglalást, az online kiszállítást és az online átvételt előnyben részesítik a telefonálással szemben, és az ő igényeiknek való megfelelés fontos, ha a versenytársak előtt akarsz maradni. Ha Ön lehetővé teszi a vevői számára, hogy online rendeljenek ételt a weboldalán keresztül, annak számos előnye van. A vásárlók értékelni fogják, mert lehetővé teszi számukra, hogy bármikor gyorsan és egyszerűen rendeljenek.

Egy jó felhő alapú program ételkiszállításhoz csodákra képes. A legfontosabb dolog, amit nem szabad elfelejteni, hogy nincs előnye annak, ha nem használ online ételrendelési rendszert. Egy saját éttermi online ételrendelő rendszerrel viszont közvetlenül kapcsolatba léphet az ügyfelekkel, és sokkal többet tehet. A Deliveo futárszolgálati rendszer beszédfelismerő funkciókkal támogatott éttermi futárhívó modulja az alaprendszerrel együtt kiváló választás azoknak az ételfutár vállalkozásoknak, amelyek hangsúlyt fektetnek a szerződött éttermek korszerű és pontos kiszolgálására.


Gasztro